صلاحیت ۱۴ هزار داوطلب توسط شورای نگهبان تأیید شد

وزیر کشور: در ۹۰ هزار نقطه فرایند اخذ رأی انجام می‌شود که بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار خواهد بود.

احمد وحیدی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی شهرستان صحنه در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات اظهار داشت: با انتخابات سرنوشت چهار سال کشور تعیین می‌شود و برنامه‌ریزی کشور با ریل‌گذاری و مجلس جدید رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: بسترهای اجرایی انتخابات شامل فراهم شدن شعب اخذ رأی، آمادگی افراد حاضر در شعب و آموزش آن‌ها، تعیین شعبه‌های مختلف و زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات ایجاد شده است.

وحیدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای انتخابات به خوبی طراحی شده است گفت: در ۹۰ هزار نقطه فرایند اخذ رأی انجام می‌شود که بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار خواهد بود.

وزیر کشور افزود: زمینه برای حضور مردم فراهم شده و با تلاش استانداران و فرمانداران آمادگی کامل از نظر اجرایی وجود دارد و وضعیت در سفرهای استانی به صورت مرتب کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون صلاحیت بیش از ۱۴ هزار داوطلب توسط شورای نگهبان تأیید شده امید داریم رقابت خوبی در انتخابات شکل بگیرد و تمام اقشار، احزاب، معتمدین و افراد مورد توجه، مردم را به سمت مشارکت حداکثری هدایت کنند.

وحیدی گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اهمیت ویژه‌ای دارد و نماد مردم سالاری دینی است آمادگی کامل برای فعالیت تمام گروه‌ها و احزاب و تبلیغات کاندیداها در موعد مقرر و در فضای انتخاباتی پرشور و سالم وجود دارد.

وی افزود: هرچند اعلام نظر درباره پیش‌بینی مشارکت در انتخابات زود است اما براساس نظرسنجی‌ها مشارکت روند رو به رشدی را نشان می‌دهد و امید داریم تا روز انتخابات این روند ادامه داشته باشد.

وحیدی بیان کرد: برابر قانون داوطلبان باید به معرفی خود و برنامه‌هایشان بپردازند و از تبلیغات و تخریب علیه کاندیداهای دیگر خودداری شود و با ابتکار صدا و سیما و راه‌اندازی ۲۰۰ کانال فرصت خوبی برای آشنایی مردم با برنامه‌های داوطلبان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای استفاده داوطلبان از فضای مجازی نیز انجام شده است گفت: هیچ‌یک از مدیران مجاز نیست به صورت جانبدارانه در انتخابات شرکت کند و هر چند تاکنون موردی گزارش نشده اما در صورت مشاهده به طور حتم برخورد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.