ماجرای انفجار‌های بامداد امروز در سراوان چه بود؟

به گفته معاون انتظامی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز یکی از روستاهای مرزی سراوان چند انفجار رخ داده است. او اظهار کرد: در این انفجارها هفت نفر جان باخته‌اند که همگی اتباع غیرایرانی هستند.

صبح امروز معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: صدای چند انفجار در چند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است و مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند. دقایقی بعد از اعلام این خبر یک صفحه توئیتری که اخبار نیروهای مسلح پاکستان پوشش‌ می‌دهد ادعا کرد که «۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است».

بعد از این ادعا، حساب کاربری وابسته به نیروهای مسلح پاکستان ضمن ادعای حمله به اهداف جدایی‌طلبان بلوچستان در ایران، هرگونه حمله به مقر سپاه پاسداران را تکذیب کرد و آن را اخبار جعلی کاربران خواند. تاکنون مقامات رسمی نظام موضعی پیرامون این حمله نگرفته‌اند! تنها معاون امنیتی-انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان وقوع این انفجارها را تایید کرده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حمله موشکی باعث کشته شدن سه زن و چهار کودک و دو نفر مرد شده است.

پاکستان در بیانیه‌ای رسمی نوشت: پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل را در داخل خاک ایران هدف قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه حل های مشترک ادامه خواهیم داد.

بنا بر این گزارش همچنین مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان اعلام کرده است مبادلات تجاری و صادرات کالا طبق روال گذشته از پایانه مرزی میرجاوه بدون هیچ گونه وقفه‌ای در حال انجام است روز گذشته شاهد تردد ۴۵۰ دستگاه کامیون در این پایانه مرزی و مهم بودیم و این ترددها از ساعات اولیه بامداد امروز نیز ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.