آمار دقیق تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان و علت تغییر آمار

رئیس سازمان اورژانس: در این گونه حوادث که جان‌باختگان نزدیک به محل حادثه آسیب زیادی می‌بینند، پیکرهایی که قطعه‌قطعه شده‌اند معمولا در یک کاور جمع‌آوری می‌شود و در آمارهای اولیه هر یک از کاورها را پیکر یک نفر تلقی می‌کنند اما در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود که چندین کاور مربوط به بخش‌هایی از پیکر چند نفری است که جان‌باختن آن‌ها ثبت شده و مربوط به فرد جدیدی نیست.

در جابه‌جایی‌ها نیز بعضی‌ها به اشتباه دوباره‌‎شماری شدند یا بعضی‌ دیگر از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل شدند و در آمار هر دو بیمارستان محاسبه شدند. براساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ نفر در حادثۀ تروریستی کرمان شهید شده‌اند.

علت تفاوت در آمار اعلام شده از شهدای حادثه تروریستی کرمان چه بود؟

رئیس سازمان اورژانس کشور: علت تفاوت در آمار اعلامی این بود که در این جابجایی‌ها برخی از پیکرها دوباره شمارش شده است؛ درواقع در آمار‌های اولیه هریک از کاور‌ها را پیکر یک نفر تلقی می‌کنند، اما در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص شد که بخش‌هایی از پیکرهای موجود در کاورها، مربوط به چندتن از شهدا بوده است که پس از قرار گرفتن پیکرها در کنار یکدیگر در پزشکی قانونی، شناسایی دقیق‌تری صورت گرفت و بنابراین آخرین آمار تاییدشده توسط پزشکی قانونی، ۸۴ شهید بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.