برای دور جدید مذاکرات هسته‌ای مشکلی نداریم / با افتخار حامی فلسطین هستیم

رژیم صهیونیستی مسئول اصلی تبعات ترور شهید موسوی است و حق ایران در اقدام متناسب در مکان و زمان مناسب محفوظ است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با روابط تهران و مسکو و برخی مواضع این کشور در ارتباط با رژیم صهیونیستی و جنگ غزه گفت: روابط ایران و روسیه در چهارچوب سیاست همسایگی است و ما شاهد گسترش روابط روزافزون دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم. این روابط توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وجود روابط گسترده در زمینه‌های مختلف به معنی اتفاق نظر دو کشور در همه مسائل بین المللی نیست. کشور‌ها بر اساس منافع خود دیدگاه‌هایی را پیگیری می‌کنند. وجود دیدگاه‌های متفاوت در خصوص موضوعات امری طبیعی است. تا زمانی که روابط بین کشور‌ها بر اساس احترام متقابل شکل بگیرد اختلاف نظر‌ها امری پذیرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صیونیستی عادت دارد با تلاش برای تسری ناامنی در منطقه بحران‌های داخلی خود را به بیرون از مرز‌های سرزمین‌های اشغالی تسری بدهد. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در برابر رفتار‌های شرورانه رژیم صهیونیستی عمل کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن گرامیدشت یاد حاج قاسم سلیمانی گفت: اندیشه مقاومت هر روز جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. شهید سلیمانی برای اندیشه مقاومت سال‌ها تلاش و مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهید والا مقام سیدرضی موسوی را گرامی می‌داریم و بار دیگر اقدام جنایت آمیز ترور ایشان را محکوم میکنیم. قطعا رژیم صهیونیستی در توسل به این اقدامات جنایت‌آمیز دستاورد راهبردی نخواهد داشت و شجره طیبه مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری در حال زورآزمایی در برابر رژیم صهیونیستی است.

کنعانی با تبریک سال نو میلادی به مسیحیان ایران و جهان گفت: ملت‌های جهان در شرایطی سال نو میلادی را جشن می‌گیرند که سرزمین زادگاه عیسی مسیح در فلسطین تحت بی سابقه‌ترین جنایات رژیم غاصب قرار دارد. بسیاری از پیروان حضرت عیسی در همدردی با مردم غزه جشن نگرفتند و یا آنگونه که باید سال جدید را همراه با سرور و شادمانی برگزار نکردند. متاسفانه رژیم صهیونیستی همچنان جنایات خود را ادامه می‌دهد. جامعه جهانی باید به وظایف اخلاقی و انسانی خود در حمایت از مردم فلسطین عمل کند و انتظارات ملت‌های دنیا را در پایان بخشیدن به جنایات رژیم صهیونیستی جامعه عمل بپوشاند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.