نشست مسئولان‌ امور زنان‌ و خانواده دانشگاه آزاد در دومین مرحله برگزار شد

دومین نشست مسئولین‌ امور زنان‌ و خانواده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد قم برگزار شد.

#نشست#امور_زنان#دانشگاه_آزاد

به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دومین نشست مسئولین‌ امور زنان‌ و خانواده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد قم برگزار شد.

 عاصمه‌ قاسمی مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه برای واحدهای دانشگاهی خود در سراسر کشور یک مسئول امور زنان و خانواده در نظر گرفته‌ است که این‌ مسئول در تمام واحدهای آن‌ استان در حوزه زنان و خانواده یک‌ رابط دارد. 

وی ادامه داد: در دومین‌ نشست مسئولان‌ امور زنان‌ و خانواده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، ۳۰۰ نفر از این مسئولان با هدف سیاست‌گذاری، ایده پردازی و برنامه‌ریزی در حوزه زنان‌ و خانواد‌ه از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند. جامعه هدف مسئولین امور زنان و خانواده، ۶۰۰ هزار بانوی دانشجو، ۷ هزار کارمند زن و ۸ هزار استاد رسمی زن در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور‌ است.

در ادامه، زینب عبداللهی سرپرست دفتر زنان استانداری قم درخصوص وضعیت زنان‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: الگوی سوم‌ زن مسلمان‌، یک گفتمانی جدید از حضور زن در جامعه بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و به سراسر دنیا صادر شد. در این گفتمان زن مسلمان ایرانی، الگوهای شرقی و غربی که برای تقلید ازسبک زندگی آنان‌ به او ارائه شده بود، نپذیرفت و براساس تفکری جدید در تمامی حوزه های مختلف سیاسی علمی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی پا به عرصه میدان گذاشت و خود تبدیل به الگویی‌ برای زنان جهانیان‌ شد. برای ترویج هرچه بیشتر این گفتمان باید جنبش‌های دانشجویی و مردمی مختص زنان را در سطح دانشگاه‌ها و استان فعال کرد. تخصیص بیش از پنجاه درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور به زنان، فرصتی بی‌نظیر برای فعال‌کردن‌ انگیزه و نقش آفرینی آنان فراهم کرده است.

عبداللهی با تاکید بر ضرورت اولویت‌ قرار دادن ظرفیت‌های مردمی توسط دفاتر امور زنان دانشگاه‌ها، افزود: شناسایی ظرفیت‌های مردمی منجر به هم‌افزایی مردم و سازمان‌های دولتی خواهد شد. در واقع ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های دولتی در کنار هم قرار خواهند گرفت و این هم‌افزایی منجر به حل مسائل کلان‌ حوزه زنان کشور خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.