تأسیس ۵۵ باب مسجد در توسعه شهر جدید پرند

سرانه کنونی مساجد با جمعیت شهر هماهنگ نیست، امام جمعه شهر جدید پرند با اشاره به پیش‌بینی تأسیس ۵۵ باب مسجد به تناسب رشد جمعیتی این شهر، گفت: اکنون در مقایسه با جمعیت ۳۵۰ هزارنفری پرند، ۱۷ باب مسجد داریم که کم است و باید به ۲۷ مسجد افزایش بیابد.

افتتاح متروی شهر جدید پرند با حضور رئیس جمهور که سطخط اخبار روز پنجشنبه، ۹ آذرماه در شهر تهران بود فرصتی را فراهم آورد تا توسعه مذهبی این شهر جدید و توجه به مساجد به تناسب رشد جمعیتی آن را بررسی کنیم.

حجت الاسلام «اسماعیل کاظمی»  با بیان اینکه شهر جدید پرند دارای نقشه جامعی است که ۲۵ سال پیش طراحی شده است، اظهار کرد: براساس این طرح جامع دربازه زمانی ۲۵ ساله که جمعیت شهر پرند به ۷۰۰ هزار جمعیت می رسد، باید در این شهر ۵۵ مسجد طراحی و ساخته شود.

امام جمعه شهر جدید پرند افزود: این مساجد به تدریج و با استقرار مردم در شهر جدید پرند و با اولویت یابی های صورت گرفته توسط پیمانکار طراحی و ساخته می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت شهر پرند بیش از ۳۵۰ هزار نفر است که برای این جمعیت باید ۲۷ مسجد وجود داشته باشد، اما اکنون این شهر دارای ۱۷ مسجد است و ضرورت دارد که ۱۰ باب مسجد دیگر نیز در شهر پرند ساخته شود، که بنا است دو باب آن تا پایان سال به همت شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح شود.

امام جمعه شهرجدید پرند تأکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در کنار ساخت مسکن، درمانگاه و مدرسه، طراحی مسجد را هم در شهرهای جدید مورد توجه قرارمی دهد. چراکه باید در شهرهای جدید در کنار توجه به سرانه های آموزشی، درمانی و ورزشی، به سرانه مذهبی نیز توجه کرد و ساخت مسجد را هم مورد اهتمام قرار داد.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: خوشبختانه، اغلب مساجد موجود شهر پرند فعال هستند و همواره شاهد استقبال مردم از نمازهای جماعت و فعالیت های مسجد هستیم، دفتر امام جمعه هم در سال های اخیر با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد برای رونق خانه های خدا برنامه ریزی و سیاست های کلان و راهبردی برای رونق مساجد شهر پرند در نظر می گیرد و اگر مسجدی هم نیمه فعال باشد، با فعالیت های فرهنگی با همکاری دستگاه های فرهنگی برای رونق آن تلاش می کنیم.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «علیرضا رستگار» با اشاره به فعالیت ۱۷ مسجد در شهر جدید پرند، اظهار کرد: از میان این مساجد پنج باب از مساجد سه نوبت نماز جماعت را برگزار می کنند و در ۱۲ مسجد دیگر دو نوبت نماز جماعت اقامه می شود.

مدیر ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: اکثر مساجد شهر پرند دارای امام جماعت هستند و در کنار فعالیت های عبادی، مساجد این شهر فعالیت های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، جهادی را نیز دنبال می کنند. همچنین، توزیع بسته های معیشتی در قالب کمک های مومنانه به محرومان با همکاری مراکز نیکوکاری انجام می شود.

وی یادآور شد: معتقدم که ماموریت ائمه جماعات مساجد صرفا اقامه جماعت نیست بلکه باید در مسجد با مردم محله ارتباط برقرار کنند و ضمن بررسی مشکلات و کاستی‌های آن‌ها با برنامه‌ریزی در رفع نیازها اقدامات لازم را انجام دهند، چراکه مشکلات با هم‌افزایی و ارتباط با مردم حل می شود و مسجد تراز اسلامی باید برای حل مشکلات مردم همه برنامه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.