آتش دست از سر جنگل‌های گیلان برنمی‌دارد این بار حریق ۵۳ هکتاری

سرپرست منابع طبیعی گیلان، از انجام عملیات اطفای حریق در سطح ۵۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر کلیه حریق ها مهار شده است. سید مازیار رضوی با اشاره به وزش باد گرم طی ۴۸ ساعت گذشته در استان گیلان و شعله ور شدن آتش در سطح عرصه های جنگلی، اظهار کرد: ۱۱ شهرستان گیلان شامل آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، املش و رودبار طی این مدت درگیر آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه وزش باد گرم تا بعد از ظهر امروز در گیلان ادامه دارد، افزود: کلیه نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و امدادی و آتش نشانی و بسیجی و مردم محلی در عرصه ها حضور دارند تا مانع از شعله ور شدن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع شوند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از انجام عملیات اطفای حریق در سطح ۵۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر کلیه حریق ها مهار شده است.

رضوی با بیان اینکه عملیات اطفا در اراضی جنگلی تالش ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سیاهکل، شفت، ماسال و تالش بیشترین مساحت درگیری را داشتند.

وی کلیه حریق های ایجاد شده را سطحی دانست و ادامه داد: افزایش دما و کاهش رطوبت ناشی از وزش باد گرم و موسمی موجب خشک شدن کف جنگل شده و لذا عمده گونه های علفی خشک شده کف جنگل سوخته و به تنه درختان آسیبی نرسیده است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان از مردم، گردشگران، جنگل نشینان و باغداران خواست از روشن کردن هرگونه آتش در این شرایط آب و هوایی خودداری کنند و گفت: جنگل های گیلان هیرکانی و پهن برگ بوده و دچار حریق فصلی نمی شود و لذا عمده این آتش سوزی ها عامل انسانی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.