شهرداری پول ندارد! واکنش چمران به جمع‌آوری دکل‌های برق

خاک‌سفید، شهرک‌بعثت، جوانمرد قصاب، بوستان آزادگان و… محله‌هایی هستند که از دهه‌های گذشته مشکلات همنشینی با دکل‌های برق فشار قوی را به دوش می‌کشند و هرازگاهی گلایه اهالی این محله‌ها از زبان مسئولان شهری و محلی طرح می‌شود تا شاید راهی برای این دردسر قدیمی پیدا شود.

رهایی از هراس این همنشینی چندان راحت نیست؛ هر چند مسئولان وابسته به وزارت نیرو آسیب‌های مستند دکل‌های برق فشار قوی را محدود به خطر آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی می‌دانند، اما مشکلاتی همچون تولد نوزادان معلول و مسائل جسمی بار‌ها تذکر داده شده است.

دلیل همجواری خانه‌ها و دکل‌های برق چیست؟

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به تشریح دلایل به‌وجود آمدن این مشکل پرداخت و گفت: دکل‌های فشار قوی در اختیار وزارت نیرو هستند. از گذشته این وزارتخانه، حریمی برای این دکل‌ها مشخص کرده بود که در این حریم ساخت‌وساز ممنوع است. زمانی که دکل‌های فشار قوی در تهران ایجاد شدند، در آن زمین‌ها ساختمان‌های مسکونی وجود نداشت. دکل‌ها در زمین‌های اطراف تهران یا زمین‌های غیرمسکونی گذاشته شده بودند، اما در گذر زمان ساختمان‌های مسکونی به حریم این دکل‌ها اضافه شدند؛ مانند گورستان ابن‌بابویه در تهران که از منازل مسکونی فاصله داشت، اما در گذر زمان مردم دست به ساخت‌وساز زدند و با این گورستان همجوار شدند و اکنون که این همجواری برای مردم ناخوشایند شده است، نسبت به فاصله اندک با قبرستان گله می‌کنند؛ غافل از اینکه مردم با ساخت‌وساز به نزدیکی گورستان آمده‌اند.

او افزود: در رابطه با دکل‌های برق فشار قوی هم همین‌طور است. این دکل‌ها بنا شده بودند و مردم با وجود ممنوعیت‌ها دست به ساخت‌وساز در حریم دکل‌ها زدند. ناگفته نماند آن‌هایی هم که در این نقاط زمین داشتند، زمین‌هایشان امکان خرید از سوی وزارت نیرو را داشت و دارد. از نظر ما هم ساخت‌وساز در حریم دکل‌های برق فشار قوی ممنوع است؛ چراکه خطرات بسیاری به بار می‌آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.