تغییر قوانین راه اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد

برنامه «روی خط خبر» شبکه رادیویی سلامت در پی بررسی چرایی علت حادثه کمپ خصوصی ترک اعتیاد در لنگرود به عمدی بودن این حادثه رسید. حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با این برنامه رادیویی گفت: طبق بررسی ها‌ی به عمل آمده فردی که احتمالاً درگذشته جهت ترک اعتیاد به این کمپ مراجعه کرده ویا خصومتی با مسئول کمپ داشته است، با ریختن بنزین درمحوطه کمپ، این حادثه را رقم‌زده است.

وی با بیان اینکه فرد خاطی بازداشت و نسبت به اقدام خود اعتراف کرده است افزود: طبق اعترافات فرد خاطی، او حوالی ۴ صبح و با ورود ازسمت حیاط خلوت کمپ و شکستن شیشه؛ منجر به آتش سوزی در کمپ و فوت ۳۲ تن و جراحت ۱۷ تن شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام خلاء‌های مربوط به چگونگی راه‌اندازی کمپ‌ها و شیوه ها‌ی درمانی آن‌ها را جمع‌آوری کرده است افزود: در هیچ کدام از قوانین موجود، اشاره‌ای به استانداردهاو ضوابط راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد نشده است.

حاتمی با بیان اینکه دراین حادثه انگشت‌اتهام به سوی سازمان بهزیستی است یادآور شد: کمپ‌های ماده ۱۵ که معتادان به صورت خودمعرف به آنجا مراجعه می‌کنند، تحت نظارت کمیته ۹ نفره‌ایست که مسئولیت آن با رئیس شبکه بهداشت شهرستان‌هاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.