بازگشت بیش از ۲۸۰ هکتار جنگل و مرتع به منابع طبیعی گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵۳ هکتار جنگل و ۲۰۵ هکتار مرتع با رای دادگاه های استان از دست متجاوزان خارج و به بیت‌المال بازگشت.

حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۵۳ هکتار جنگل و ۲۰۵ هکتار مرتع با رای دادگاه های استان از دست متجاوزان خارج و به بیت‌المال بازگشت. در این مدت ۲۲ هکتار از سواحل استان هم که تصرف شده بود، از دست متجاوزان خارج شد.

وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰  قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی هم باعث شد مدیریت امور اراضی استان،  محکم‌تر پای اجرای آن بایستد که در نتیجه آن تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی استان به طور محسوسی کاهش یافت که زیارت گرگان یک نمونه موفق در این زمینه است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته در برخورد با زمین خواری، منتظر شکایت دستگاه‌های متولی نمانده و با دریافت گزارش‌های مردمی نیز،  برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود.

حیدر آسیابی گفت: مدیران دستگاه‌های متولی هم که در ارائه به موقع گزارش تخلفات و برخورد با متخلفان این حوزه کوتاهی کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. امسال همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت سند صادر شد.

همینطور افزود: مسدود شدن  ۴۰۴ چاه غیرمجاز، آزادسازی ۱۳۰ هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها ، و خلع ید ۵۱۵ هکتار اراضی منابع ملی از تلاش‌های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه طی سال گذشته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.