شکست در بزرگ‌ترین عملیات ارتش اسرائیل مقابل مقاومت

عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی از سه جبهه علیه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که این عملیات با پشتیبانی ۱۰۰ جنگنده صورت گرفته، اما این عملیات جز شکست و زمین‌گیر شدن نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای برای اشغالگران نداشت. رژیم صهیونیستی تا مدت‌ها در این تصور بود که سرانجام روزی خواهد رسید که با اقدامات نظامی حماس را از میان خواهد برداشت. صهیونیست‌ها برای حذف حماس سال‌ها برنامه‌ریزی و تمرین کرده بودند و اکنون آن روزی که صهیونیست‌ها منتظرش بودند، فرا رسیده و تل‌آویو مشغول یک جنگ و درگیری تمام عیار نظامی با نیروهای حماس در غزه است، اما پس از ۲۳ روز نه تنها از حذف حماس خبری نیست بلکه ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته از سدنیروهای حماس برای اشغال غزه عبور کند. 

ارتش صهیونیستی از روز جمعه در عملیاتی دیوانه‌وار از زمین، هوا و دریا جنگ خود علیه غزه را شدت بخشید. عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی برای نفوذ به غزه برای چهارمین بار در سه هفته گذشته انجام گردید، اما این بار نیز ارتش صهیونیستی برای ورود به غزه ناکام ماند و نیروهای اشغالگر پس از چند ساعت عملیات زمینی در چندکیلومتری مرز غزه زمین‌گیر شدند. شدت حملات اخیر علیه غزه به حدی بود که خبرنگار در گزارشی اعلام کرد حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، جنون‌ آمیزترین بمبارانی است که دیده‌ام.

شکست در بزرگ‌ترین عملیات

عملیات زمینی اخیر نیروهای صهیونیستی از سه جبهه علیه غزه انجام شد و همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد که عملیات زمینی با پشتیبانی ۱۰۰ جنگنده به همراه مشارکت کشتی‌ها در سواحل غزه برای بمباران همراه بوده است. با وجود این حجم ادوات و بمباران سنگینی که همراه با تلاش برای نفوذ نیروهای زمینی به غزه انجام شد، اما این بار نیز نفوذ صهیونیست‌ها به غزه ناتمام و شکست خورده باقی ماند و منابع محلی اعلام کردند که هیچ‌گونه پیشروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای غزه انجام نگرفته است. در جریان عملیات زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه، مبارزان مقاومت موفق شدند در چند محور جلوی پیشروی اشغالگران را گرفته و آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند و در چند نقطه اجازه دادند مسافت بسیار کمی پیشروی داشته باشند تا در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شوند.

المیادین گزارش داده است که حداقل ۵ سرباز ارتش صهیونیستی هنگام تجاوز زمینی آنها در تله انفجاری شرق غزه کشته و یک‌تانک هم منهدم شد. بیانیه حماس هم درباره شکست عملیات زمینی رژیم صهیونیستی می‌گوید که برای دفع این حمله از موشک‌های کورنت و یاسین استفاده شد و نیروهای اشغالگر برای خروج مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد از بالگرد استفاده کردند. شبکه العهد عراق نیز تایید کرده است که حداقل ۳۰‌تانک و زره‌پوش اسرائیل در جریان یورش زمینی به غزه منهدم شدند.

این شکست نیروهای صهیونیستی در حالی صورت گرفته که برخی منابع از مشارکت ۵ هزار نظامی آمریکایی در عملیات برای ورود به غزه خبر داده‌ بودند. همچنین حمله زمینی اخیر به نوار غزه با مشارکت ۳ لشگر و چند تیپ انجام شده بود. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی پس از شکست عملیات زمینی اخیر با مشارکت نیروهای آمریکایی نوشته است: «اسرائیل در چشم آمریکایی‌ها به مثابه کسی است که نه فقط نیاز به حمایت بلکه کمک برای نجات یافتن دارد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.