انتشار خبر دزدیدن بچه ها در مناطق زلزله‌زده ترکیه

همزمان با افزایش تلفات زمین‌لرزه، منابع رسانه‌ای خبر دادند که افزایش شایعات درباره بچه دزدی در مناطق زلزله‌زده ترکیه، به نگرانی جدید والدین در این کشور تبدیل شده است.

#بچه_دزدی#مناطق_زلزله_زده#ترکیه

 رسانه‌های دولتی ترکیه گزارشی درباره بازداشت مرد ترکیه‌ای خبر دادند که تلاش کرد با مدارک جعلی و تقلبی پلیس یک بچه را از بیمارستان برباید.

وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارش روز جمعه (امروز) خود به سراغ وضعیت کنونی در مناطق زلزله زده ترکیه رفته و درباره معضل نگران‌کننده «بچه دزدی» گزارشی منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است: «رسانه‌های دولتی ترکیه روز چهارشنبه گزارش دادند که پلیس مردی را که در پی زمین لرزه های ویرانگر در جنوب ترکیه قصد سرقت یک نوزاد را از بیمارستانی در این منطقه داشته، بازداشت کرده است».

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه در این باره گزارش داده بود: «این مرد با تظاهر به اینکه فرمانده پلیس منطقه سمندق در استان زلزله زده هاتای است، وارد بیمارستان شده بود اما پرسنل بیمارستان متوجه جعلی بودن مدارک او شده و پلیس واقعی را خبردار کردند».

با ورود نیروهای پلیس ترکیه به بیمارستان، آنها این مرد را دستگیر کردند و همراه او مدارک تقلبی پلیس و ارتش، طلا، لیر ترکیه، دلار و یورو در مجموع به ارزش ۶۵۰۰ دلار توقیف کردند.

خبرگزاری آناتولی اطلاعاتی درباره بچه‌ای که این فرد در تلاش برای ربایش آن از بیمارستان بوده، منتشر نکرده است.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی از والدین ترکیه‌ای در مصاحبه با این رسانه اعلام کردند که به شدت درباره شایعات موجود در خصوصو ربایش کودکان نگرانی دارند.

انتشار خبرها درباره بچه دزدی در مناطق زلزله زده ترکیه در حالی انجام می‌شود که «دریا یانیک» وزیر خانواده دولت ترکیه دوشنبه هفته جاری اعلام کرده بود حداقل ۱۳۶۲ کودک در نتیجه زلزله از والدین خودشان جدا شده‌اند.

ساعتی قبل از انتشار گزارش میدل ایست آی درباره تشدید نگرانی‌ها در خصوص بچه دزدی در مناطق زلزله زده، دولت ترکیه اعلام کرد که تلفات زلزله در این کشور به ۳۸۰۴۴ نفر افزایش یافته است.

با توجه به تازه‌ترین آمار رسمی دولت ترکیه، مجموع جان‌باختگان زلزله در این کشور و سوریه از مرز ۴۳۰۰۰ نفر گذشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.