کلاودیا تنی : خواستار ارائه گزارشی درباره توانمندی‌های نظامی ایران شد

یک قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مدیر اطلاعات ملی آن کشور خواستار ارائه گزارشی درباره توانمندی‌های نظامی ایران شده است.

#کلاودیا_تنی#نامه#مدیر _اطلاعات#آمریکا#توان_نظامی#ایران

یک قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی غیرقانونی گزارش اطلاعاتی مربوط به جدیدترین توانمندی‌های نظامی ایران را به کنگره تحویل نداده است.

«کلاودیا تنی»، نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «آوریل هاینس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا یادآوری کرده که دولت بایدن ملزم بوده این گزارش را حدود ۸ ماه قبل به کنگره ارائه دهد.

او در این نامه نوشته است: «این موضوع نقض صریح قانون است. شما هنوز این گزارش را حیاتی را حتی به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تحویل نداده‌اید.»

وی اضافه کرده است: «دریافت این گزارش، حتی اگر ۲۲۳ روز دیر تحویل شود برای کنگره حیاتی است تا ما بتوانیم به نحو بهتری با تهدیدهای ناشی از ایران و گروه‌های تحت حمایت آنها و همچنین اقداماتشان در منطقه مقابله کنیم.»

لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۲۲ حاوی بندی است که مدیر اطلاعات ملی آمریکا را ملزم می‌کند گزارشی درباره پیشرفت‌های نظامی ایران، به ویژه توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کنگره کند.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ تصویب شده و به قانون تبدیل شد. در بند فوق‌الذکر از این لایحه تصریح شده دولت آمریکا ۱۸۰ روز بعد از تصویب آن بایستی گزارش مربوط به پیشرفت‌های نظامی ایران را به کنگره ارائه کند.

تنی گفته این گزارش از منظر تلاش‌های کنگره برای تحریم صنایع نظامی رو به رشد ایران حائز اهمیت است.

اظهارات این نماینده کنگره در حالی مطرح شده که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش جداگانه‌ای از پیشرفت‌های ایران در زمینه پهپادی ابراز نگرانی کرده و گفته بودند ایران به رهبر دنیا در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و موثر تبدیل شده است.

روزنامه گاردین روز سه‌شنبه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ایران در حال ظهور به عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان‌قیمت و مرگبار است. 

طبق این گزارش، تحلیلگران در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حال توضیح درباره این هستند که ایران چگونه از یک بازیگر منطقه‌ای در زمینه پهپادی به یکی از حامیان اصلی روسیه تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.