آیا حقوق کارمندان در ۱۴۰۳ افزایش می یابد؟

شورای حقوق و دستمزد در جلسه اخیر خود موضوع هم‌ترازی حقوق کارکنان دولت را بررسی کرد و به دنبال راهکارهایی برای اصلاح ناترازی حقوق کارمندان مختلف در بودجه سال ۱۴۰۳ بود. کارکنان آن دسته از دستگاه‌های دولتی که حقوق کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دریافت می‌کنند، امیدوارند که از این جلسه بهره‌مند شوند و در بودجه سال ۱۴۰۳ اقداماتی برای افزایش حقوق آنها اتخاذ شود.

ناترازی حقوق و دستمزد کارکنان در دستگاه‌های مختلف دولتی، سال‌هاست که محل اعتراض کارکنان در دستگاه‌های با حقوق پایین‌تر است و معلمان نیز بارها مطالبه‌ خود برای رفع این معضل را اعلام کرده‌اند.

منظور از رفع شدن فاصله‌های نامقبول:

آنگونه که جبار کوچکی‌نژاد، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد گفته، جلسه شورای حقوق و دستمزد با موضوع هم‌ترازی کلی حقوق در روز جاری برگزار خواهد شد و اگر نتیجه مؤثری در بحث و بررسی‌های  کارشناسی  کسب شود، تلاش خواهد شد تا این نتایج در بودجه سال ۱۴۰۳ منعکس شود.

کوچکی‌نژاد می‌گوید: در حال حاضر یک‌سری فاصله‌های حقوقی بین شاغلان دستگاه‌ها وجود دارد که قابل‌پذیرش نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد؛ از این‌رو مقرر است تا در جلسه شورا، نقطه نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارها برای برطرف کردن فاصله حقوقی ایجاد شده مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس به‌صراحت اعلام کرده نتایج مربوط به حقوق و دستمزد، قطعاً در بودجه سال ۱۴۰۳ تأثیرگذار خواهد بود و تمام تلاش شورا این است که تغییراتی در این بخش اعمال کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.