خطر تشدید بیماری آنفلوآنزا همراه ویروس های دیگر در پاییز

 این روزها با کاهش دمای هوا ویروس‌های دیگری در کنار آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کنند که می‌توانند سبب  ابتلای شهروندان به بیماری‌ شوند. ‌این ویروس‌ها می‌توانند همزمان با ویروس آنفلوآنزا وارد بدن شخص شوند و بیماری آنفلوآنزا را تشدید کنند.

دکتر پوردست با اشاره به اینکه ویروس‌هایی مانند آر اس وی، راینو ویروس و حتی زیرسویه‌های امیکرون این روزها سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند، توضیح داد:‌ بهترین راهکاری که شهروندان در برابر آنفلوآنزا می‌توانند به کار بگیرند، پیشگیری از بیماری است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بهتر است، شهروندان در محل‌های شلوغ و پر ازدحام از ماسک مناسب استفاده کنند. دکتر پوردست با بیان اینکه استفاده از سرم شست‌وشو نیز تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا دارد، عنوان کرد: توصیه می‌کنیم که شهروندان پس از برگشت به منزل با استفاده از سرم، بینی و حلق خود را شست‌وشو بدهند تا احتمال ابتلا به آنفلوآنزا کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شست‌وشوی حلق و بینی با استفاده از سرم شست‌وشو مانع تشکیل عوامل بیماری در بینی و حلق می‌شود، افزود: استفاده از این سرم‌ها پس از حضور در محل‌های پر ازدحام، پیش از خواب و پس از بیداری تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا دارد.

‌ این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری موثر است، توضیح داد: هنوز فرصت برای استفاده از واکسن باقی است و ‌ شهروندانی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، بهتر است برای تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر پوردست با اشاره به اینکه توصیه می‌شود سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند، یادآور شد: پس از تزریق واکسن حدود دو هفته زمان نیاز است تا آنتی‌بادی در بدن ساخته شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این به شهروندان توصیه می‌شود که در روزهای سرد سال مایعات گرم بیشتری بنوشند و با استفاده از سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی ویتامین ‌C هستند، بدن خود را در برابر بیماری مقاوم‌تر کنند.‌

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی درباره نشانه‌های ابتلا به بیماری آنفلوآنزا نیز توضیح داد: تب، بدن درد، آبریزش بینی، گلو درد و کوفتگی برخی از نشانه‌های ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.