گذشت یک ماه از سال تحصیلی و ادامه کلاس‌های بدون معلم

یک ماه از شروع سال تحصیلی درحالی سپری شد که هنوز برخی کلاس‌های درس معلم ندارند اما آموزش و پرورش در بیانیه‌ای از رفع مشکل کمبود معلم در تمام مدارس خبر می‌دهد.

#حکایت#کلاس_های#بدون#معلم

به گزارش خبرگزاری افسران، یک ماه از شروع سال تحصیلی درحالی سپری شد که هنوز برخی کلاس‌های درس معلم ندارند و مشخص نیست که چطور قرار است این مشکل حل شود.

چندی پیش و در روزهای آغاز سال تحصیلی مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرد که در تهران، ۴ هزار کمبود معلم وجود دارد.

 محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در جلسه علنی در تذکری گفت: مهر و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس معلم ندارد آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمی‌کنند چون پاداش دو سال گذشته‌شان را نگرفته‌اند.

پس این صحرایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور معلمان خرید خدمات می‌توانند برای جبران کمبود نیرو و خالی نماندن کلاس‌ها به مدارس بازگردند. در صحبت‌های وی آمده است: سال گذشته قراردادی میان وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد تا پرونده استفاده از معلمان خرید خدمات بسته شود و آنها در آزمون استخدامی شرکت کنند و از مجموع ۲۲ هزار معلم خرید خدمات ۴ هزار نفر در آزمون استخدامی پذیرفته شدند.

وی با تاکید بر اینکه قانون اجازه ورود افراد به دستگاه‌ها جز از طریق استخدام را نمی‌دهد، بنابراین استخدام معلمان خرید خدمات در حوزه اختیارات بنده نیست مگر اینکه مجلس مصوب کند، افزود: به کیفیت کار بسیاری از معلمان خرید خدمات اعتقاد دارم و امسال اجازه جذب آنها را از رئیس جمهور دریافت کردم و ۱۸ هزار معلم خرید خدماتی سال‌های گذشته مجدد فراخوانده شدند.

آموزش و پرورش هم در بیانیه‌ای از حل شدن مشکل کلاس‌های بدون معلم خبر داد اما این بیانیه درحالی منتشر شد که همچنان مخاطبان ایسکانیوز از نبود معلم در برخی مدارس خبر می‌دهند.

اولیای یکی از دانش‌آموزان پایه دهم انسانی مدرسه جوادیه واقع در منطقه ۱۶ خبر داد که این مدرسه در پایه دهم برای دروس ادبیات، علوم و فنون، آمادگی دفاعی، ریاضی و نگارش معلم ندارد.

اولیای دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه شهید لندی منطقه باغستان هم در پیامی از نبود معلم برای دروس هنر، فناوری و زبان فارسی پایه هشتم خبر داده است.

آموزش و پرورش بنابر گفته صحرایی وزیر آموزش و پرورش با کمبود ۲۰۰ هزار معلم دست و پنجه نرم می‌کند و در این مدت برای حل این مشکل راهکارهای متعددی همچون افزایش تراکم کلاس‌ها، دو نوبته کردن مدارس، استخدام نیروی جدید، بازگرداندن بخشی از بازنشستگان به کار و به کارگیری نیروهای خرید خدمات را اجرا کرده اما همچنان برخی از کلاس‌ها بدون معلم مانده است. باید دید در ادامه این وزارت‌خانه چه تمهیداتی برای حل این مشکل به کار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.