اعلام آمادگی دانشجویان برای حضور در مناطق زلزله زده در دیدار با سفیر سوریه در ایران

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ به نمایندگی از دفاتر بسیج دانشجویی سراسر کشور با سفیر سوریه در ایران دیدار کردند.

#دیدار_دانشجویان_بسیجی#سفیر_سوریه#اعلام_آمادگی

 جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ به نمایندگی از دفاتر اعضای دفاتر بسیج دانشجویی سراسر کشور برای همدردی با مردم زلزله‌زده کشور سوریه و عرض تسلیت بابت جان باختن جمعی از مردم این کشور با سفیر سوریه دیدار کردند.

براساس این گزارش، دانشجویان بسیجی آمادگی خود را برای اعزام نیروهای پزشکی و جهادی به مناطق زلزله‌زده و همچنین اعزام کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم ایران را اعلام و نامه‌ای خطاب به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به این سفارتخانه تقدیم کردند.

در این دیدار نامه دانشجویان به بشاراسد به سفیر سوریه تقدیم شد که متن آن به شرح زیر است:

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی طی نامه‌ای درگذشت جمعی از مردم سوریه را در زلزله اخیر به بشار اسد، رئیس جمهور این کشور تسلیت گفتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری عربی سوریه

جناب آقای دکتر بشار حافظ الاسد

ضمن اهدای خالصانه‌ترین سلام ها، درگذشت جمعی از مردم کشور سوریه، در پی وقوع حادثه غمبار و مهیب زلزله که موجب تألم و تأسف ملت ایران گردید را صمیمانه خدمت شما و ملت شریف سوریه تسلیت عرض می‌نماییم.

ملت و دولت دو کشور ایران و سوریه، در خلال سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در سختی‌ها و آسانی ها، غم‌ها و شادی‌ها در کنار هم بوده‌اند. یاری رساندن کشور سوریه به ایران اسلامی در خلال جنگ تحمیلی ۸ ساله و هجمه ظالمانه و ناجوانمردانه دو ابرقدرت وقت دنیا و هم پیمانان غربی و شرقی آن‌ها در حافظه تاریخی ملت و دولت ایران ماندگار است. حمایت‌های دولت و ملت سوریه از جبهه مقاومت و همبستگی با برادران مبارز در حزب‌الله لبنان و یاری رساندن به مجاهدان و مردم فلسطین عزیز در مبارزه با رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی موضوعی فراموش نشدنی است.

امروز نیز در بحران‌های پیش روی ملت‌های مسلمان، از حیث وظیفه دینی، انسانی و نیز جبران محبت‌های ملت و دولت شریف سوریه اعلام می‌داریم که گروه‌های خدمت رسانی دانشجویان ایران به پشتوانه تجربه چند دهه از اقدامات میدانی در حوادث طبیعی از جمله وقوع سیل، زلزله و غیر طبیعی از جمله شیوع بیماری منحوس کرونا، با تسلط به امور عمرانی، مهندسی و پزشکی، حضور در مناطق زلزله زده و خدمات رسانی به برادران و خواهران خود در کشور سوریه را مایه افتخار خود می‌دانند؛ لذا در صورت فراهم شدن زمینه‌های حضور جوانان ایرانی در منطقه، آمادگی خود را برای انجام این وظیفه الهی و انسانی اعلام می‌داریم.

امید است در سایه وحدت و همدلی، شاهد تسکین آلام ملت‌های مظلوم و دردمند منطقه باشیم و زمینه رسیدن جهان اسلام به اوج عزت و اقتدار را فراهم نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.