آغاز ثبت نام سفر عتبات تا ۱۰ اسفند و احتمال افزایش هزینه اعزام

سفر زائران در آستانه اعیاد

ثبت‌نام سفر عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت تا دهم اسفندماه انجام می‌شود و مشتاقان تشرف به این سفر زیارتی می‌توانند در یکی از کاروان‌های زمینی و هوایی نام‌نویسی کنند.

#سفر_زیارتی#عتبات#عالیات#سازمان_حج_زیارت

سفرهای زیارتی به عتبات در ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بود؛ تا جایی که حتی از نیمه دوم بهمن‌ماه هزینه این سفرها تا حدود ۱۵ درصد گران شد و زائران برای ثبت‌نام در کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت باید مبلغ بیش‌تری از هزینه اعلام شده در اوایل بهمن‌ماه بپردازند.

ثبت‌نام سفر عتبات تا ۱۰ اسفند و احتمال افزایش هزینه‌ اعزام

اکنون ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات تا دهم اسفندماه آغاز شده است و مشتاقان زیارت عتبات می‌توانند در ماه شعبان و اعیاد شعبانیه به اعتاب مقدسه عراق مشرف شوند. البته به نظر می‌رسد از ۱۱ اسفندماه که در آستانه نیمه شعبان است، اعزام‌‌ها با قیمت جدید آغاز خواهد شد و در صورت اختصاص پیدا نکردن ارز با قیمت مناسب به این سفرها، هزینه سفر عتبات افزایش یابد. 

هم‌اکنون هزینه سفر عتبات به صورت هوایی از حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و به صورت زمینی از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که تفاوت اصلی هزینه سفرها مربوط به اسکان زائران در عراق است. همچنین سفرهای ارزان قیمت عتبات نیز با قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان انجام می‌شود که این سفرها زمینی هستند.

با برنامه‌ریزی دفاتر زیارتی، سفر به عتبات بدون نیاز به اخذ ویزا به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و زائران می‌‌توانند تا برای سفر به عتبات تا دهم اسفندماه برنامه‌ریزی و ثبت‌نام کنند.

سفر عتبات به مدت یک هفته از سوی دفاتر زیارتی صورت می‌گیرد که زائران سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین اقامت داشته و به صورت عبوری به زیارت امامین عسکریین علیهم‌السلام در سامرا نیز مشرف می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.