تدوین استانداردهای داخلی برای ارتقای سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته از همکاری با کمیته فنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) جهت تدوین استاندردهای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند خبر داد.

#استاندارد_حمل_و_نقل_هوشمند #استاندارد_محصولات_داخلی

فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دبیرخانه کمیته فنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) در زمینه استاندارسازی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند به ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منتقل شد.

بر همین اساس، نخستین جلسه هم‌اندیشی این دبیرخانه به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حضور بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه و در تعامل دوسویه با دفتر مطالعات تطبیقی برگزار شد تا همکاری‌ها و مشارکت‌ها برای تدوین استانداردهای بین‌المللی سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند افزایش یابد.

در این جلسه بیش از ۳۰ نفر از فعالان، صاحب‌نظران و ذی‌نفعان بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی مانند «صنعت خودروسازی»، «وزارت راه‌وشهرسازی»، «شهرداری‌ها»، «شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات» و غیره حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود را برای سرعت بخشیدن به تدوین استانداردهای ملی و همگامی با استانداردهای بین‌المللی در حوزه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند ارائه کردند.

از جمله این پیشنهادات می‌توان به «لزوم اولویت‌بندی بررسی استانداردها و الگوبرداری برای تدوین استانداردهای داخلی و ملی»، «ضرورت توجه به کارگروه فنی حوزه حمل‌ونقل هوشمند در ذیل شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور»، «تمرکز سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند در حوزه برون‌شهری در مرکز مدیریت راه‌های کشور»، «لزوم توسعه استانداردهای به‌کارگیری تجهیزات و بهره‌برداری از سامانه‌ها»، «تشکیل کارگروه‌های تخصصی»، «جلوگیری از اختلافات در تدوین استانداردها و موازی‌کاری» و غیره اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.