بازداشت ۲ نفر در رابطه با آزار و اذیت یک معلول ذهنی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از پیگیری ویژه پرونده آزار یک معلول ذهنی در مشهد و بازداشت عوامل این ماجرا خبر داد.

#برخورد#با_عاملان#آزار#معلولان#ذهنی

به گزارش خبرگزاری افسران به نقل از قوه قضائیه، اخیرا تصاویری از اذیت و آزار کودکان معلول ذهنی در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی در مشهد در فضای مجازی منتشر شده که واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.

در پی انتشار این تصاویر، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا با دقت موضوع را بررسی کند.

نیره عابدین زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده گفت: متعاقب انتشار فیلمی در فضای مجازی مربوط به آزار و اذیت نسبت به افراد دارای معلولیت ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در مشهد؛ با دستور رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در مرحله تحقیقات مقرر شد مرکز موصوف توسط اداره بهزیستی شناسایی و پس از شناسایی سایر اقدامات قانونی جهت شناسایی عوامل این ماجرا انجام پذیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: مطابق قوانین و موازین حمایتی از اقشار آسیب پذیر از جمله افراد دارای معلولیت؛ دادستان مرکز استان تأکید ویژه‌ای بر دقت، صحت و سرعت در انجام تحقیقات داشتند و بر این اساس افرادیکه تحت عنوان مربی به صورت موقت در مرکز اشتغال داشتند و مسبب تهیه و تولید این محتوای دارای رفتار‌های غیراخلاقی و تحقیرآمیز نسبت به معلولان عزیز بودند شناسایی و دستگیر شدند.

معاون دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: دو نفر متهم اصلی که مدت کوتاهی در مرکز مشغول به کار بودند؛ پس از تولید این محتوا از مرکز خارج شده و مدیران مرکز نیز با مشاهده فیلم‌ها در فضای رسانه‌ای متوجه موضوع می‌شوند؛ نهایتاً با دستور مقام قضایی دو فرد مذکور شناسایی و بازداشت و مدیر و مسئول فنی مرکز نیز فعلاً تحت قرار قانونی قرار دارند.

وی افزود: نظارت مستقیم بر این مرکز به بهزیستی سپرده شده و امیدواریم با اعمال نظارت دقیق و مستمر در آینده شاهد وقوع چنین رویداد‌های تأسف برانگیزی نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.