جرات و جسارت مسئولان در تصمیم‌ گیری حلال مشکلات است

رفع بسیاری از گره‌ها و مشکلات مردم به جسارت و خلاقیت مدیران بستگی دارد، از این رو مدیران باید احتیاط را کنار بگذارند و جرأت تصمیم گیری خود را افزایش داده و ضمن پذیرش مشکلات با جسارت و شهامت معضلات را پیگیری و حل کنند.

#جسارت#تصمیم_گیری#مسئولان#کاهش#آسیبها

ابوالفض فرحبخش ۲۸ شهریورماه در نشست هم اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: بایستی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مطالبه گری مبتنی بر قانون فعال‌تر شوند.

وی ادامه داد: سمن‌ها همچنین می‌توانند به نهادینه کردن مسئولیت پذیری در جامعه کمک کنند و از این طریق می‌توان پاسخگویی مسئولین را افزایش داد و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این مقام قضایی یادآور شد: در دوران تحول قوه قضائیه یکی از مهم ترین برنامه‌ها تقویت ارتباط نزدیک با جامعه، به ویژه نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت مطالبه گری در بین افراد جامعه است.

وی  با بر شمردن مهمترین آسیب‌ها و مشکلات تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت سازمان‌های مردم نهاد و بهره گیری از ظرفیت خیرین و مساجد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و به همین جهت دستگاه قضایی از فعالیت‌های عام المنفعه و مطالبه گری قانونی این نهادها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: نهادهای مردمی می‌توانند در زمینه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روز جامعه از قبیل اعتیاد، طلاق، فرهنگسازی در خصوص بهره‌گیری از فضای مجازی، آموزش مهارت‌های کاهش خشم و کنترل خشونت در جامعه و همچنین دفاع از حقوق عامه و حقوق شهروندی، اعلام مفاسد و ترویج صلح و سازش با دستگاه قضایی همکاری کنند.

رئیس دادگستری زرند با تاکید بر ضرورت شناخت اولویت‌های شهرستان گفت: دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند همواره پذیرای طرح‌ها و ایده‌های کاربردی سازمان‌های مردم نهاد است که از این طریق می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، ضمن شناسایی اولویت‌ها و تمرکز بر آنها با یک برنامه مدون در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

وی  مسجد را از دیگر نهادهای تاثیرگذار در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مساجد علاوه بر کانون‌هایی برای بندگی خدا، نماز و عبادت، کانون فرهنگی و پاسخگویی به مسائل اجتماعی نیز هستند و بنابراین بایستی کارکردهای مسجد روز به روز احیا شود.

فرحبخش افزود: در مساجد باید جذابیت ایجاد کرد و برای همه سلیقه‌ها و به فراخور افرادی که به مسجد می‌آیند، برنامه و محتوا داشت؛ در این راستا مساجد می‌توانند حلقه واسط میان مردم و دستگاه قضایی باشند، به گونه‌ای که بسیاری از اختلافات بدون مراجعه به دستگاه قضایی و از طریق مساجد حل و فصل شوند.

این مقام قضایی با اشاره به نهاد آموزش رسمی کشور و لزوم انجام اقدامات فرهنگی در مدارس اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دادگستری شهرستان پیشگیری رشدمدار با تاکید دانش آموزان است که از مهر ماه و با شروع سال تحصیلی امکان اجرای این برنامه‌ها و آموزش دانش آموزان فراهم می‌شود که در این خصوص نیز نهادهای مردمی می‌توانند نقش ایفا کنند.

وی گفت: فرهنگسازی از خانواده و سپس در مدارس انجام شود و در این راستا با توجه به حدیث ثقلین تمسک جستن به قرآن و اهل بیت می‌تواند مانع از گمراهی انسان شود؛ به همین جهت متولیان آموزش شهرستان بایستی به اجرای آموزش های اسلامی پرداخته و نسبت به آسیب‌های فرهنگ غرب که از طریق فضای مجازی رها شده در دست کودکان ترویج داده می‌شود حسایت جدی نشان داده و این مهم را با جسارت به والدین و جامعه منتقل نمایند.

گفتنی است: در این نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و خیرین شهرستان به بیان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود در راستای ارتباط هر چه بیشتر با دستگاه قضایی و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.