رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزی مهم‌ترین بستر تحقق ساحت تربیت زیستی بدنی

 یوسف نوری امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات فوتبال دانش‌آموزان پسر متوسطه دوم کشور در شهر آبادان ضمن اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه ورزش ارزش آفرین، اظهار کرد: دولت سیزدهم با برنامه‌ ریزی در حوزه ورزش قهرمانی به ورزش به عنوان یک بستر ارزش آفرین در ابعاد اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌نگرد و بر این اساس آموزش و پرورش از ظرفیت خود برای تقویت و توسعه کمی و کیفی ورزش دانش‌آموزی استفاده کرده است.

#<رزش_قهرمانی#مدارس

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش ارزش آفرینی در ایجاد گفتمان فرهنگی منسجم در سطح کشور، ادامه داد: از هر جنبه‌ای به ورزش نگاه کنیم ارزش آفرین است. از منظر جنبه اعتقادی بزرگان می گویند ورزش واجب است زیرا برای انجام عبادت فردی و اجتماعی فرد نیاز به سلامت جسمی دارد و این امر از طریق ورزش میسر و ممکن می شود. در بخش اقتصادی نیز می‌توان با قاطعیت گفت که افراد ورزشکار به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می‌کنند چرا که به ندرت دچار بیماری می‌شوند در نتیجه مصرف دارو کم تر خواهد شد و عمر فرد نیز بیشتر می شود در پایان نیز کارآمدی و بازدهی کشور به مراتب بالاتر می‌رود و تولید ناخالص ملی افزایش پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی دانش آموزان در رقابت‌های بین المللی شرکت می کنند از بعد سیاسی و دیپلماسی اعتبار جهانی برای‌مان خواهد داشت. همچنین داشتن دانش‌آموزانی شاداب و موثر از مسیر تحصیل تهذیب و ورزش می گذرد. همچنین پیوست فرهنگی لازمه برگزاری برنامه ها و رقابت های ورزشی است  و به صورت ویژه بعد فرهنگی این مسابقات باید مورد توجه قرار گیرد.

نوری با تأکید بر اینکه برگزاری رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزی مهم‌ترین بستر تحقق ساحت تربیت زیستی بدنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: ورزش دانش آموزی با مهیا کردن بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان در جامعه به شکل‌گیری شخصیت اجتماعی دانش‌آموزان و همچنین سلامت جسمی و فکری آنان کمک می‌کند؛ در کنار برگزاری رویدادهای ورزشی دانش‌آموزی باید برنامه‌های اردوهای پیشرفت را نیز به صورت ویژه دنبال کرد تا دانش آموزان گام دومی با دستاوردها و موفقیت انقلاب اسلامی نیز آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.