پایان کلاس‌های درس ۴۰ نفره در پایان برنامه هفتم

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تراکم جمعیت در کلاس‌های درس موجب عدم کیفیت آموزش می‌شود، گفت: در پایان برنامه هفتم، کلاس بالای ۴۰ نفر در کشور نخواهیم داشت.

#پایان#کلاس_های#شلوغ#مدرسه

 به گزارش افسران، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو با اشاره به کلیت اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته، گفت: دولت سند تحول را در ابتدای شروع کار ارائه داد و هر یک از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تکالیفی داشتند که در کنار تحول بالادستی تحول قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲ محور اصلی کار، توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و دیگری کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است، افزود: در این راستا ۲۱۱ هزار کلاس درس را ایجاد کردیم که ۳۹۵۰ مدرسه را پوشش می‌داد.

طریفی حسینی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی در پساکرونا گفت: یک درصد افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل را به تعداد ۴۰ هزار نفر داشتیم و ۲۷ هزار بی سواد مطلق و ۱۹ هزار نوسواد را جذب کردیم.

حسینی، یکی از چالش‌های کیفی آموزشی را تراکم بالای کلاس‌ها خواند و افزود: امسال کلاس‌های تراکم بالا را کم کردیم و ۱۱ درصد آن را کاهش دادیم و در پایان برنامه هفتم کلاس بالای ۴۰ نفر در کشور نخواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از ۲۱۰۰ فضای ورزشی خبر داد که از محل مالیات بر ارزش افزوده مردمی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده است.

حسینی اضافه کرد: زمین‌های چمن مصنوعی ۱۱۰۰ مورد است که به بهره برداری رسیده و ۲۵۴ سالن ورزشی را نیز داشتیم که شامل زمین ساحلی نیز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ مدال طلای دانش‌آموزشی در مسابقات و المپیادهای جهانی داشتیم که درخشان‌ترین سال نیز بوده است و در حال حاضر گروه‌های مختلف به این مسابقات اعزام می‌شوند؛ چنانچه المپیاد نجوم چندی پیش سه مدال طلا آوردند.

حسینی گفت: به صورت اساسی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در این حوزه آنچه شایسته دانش‌آموزان است، فراهم کنیم و مدارس دولتی نیز برای ما بسیار مهم بوده است و می‌خواهیم از نظر نیروی انسانی، مدارس دولتی را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز نقشه‌ای جامع دریافت کرد و هزار دکترمعلم را اخذ می‌کند تا به عنوان نیرو در این دانشگاه خدمت کنند و زیر ساخت فیزیکی نیز در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

طریفی حسینی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استثنایی بعد از ۳ دهه مجوز جذب هزار نیروی توانبخشی را گرفتیم، اظهار کرد: نظام مداخله به هنگام را طراحی کردیم که ذیل آن مراکزی جامع طراحی شده و بچه‌های بیش فعال و دارای اختلال دریافتی و آسیب دیدگان گفتاری به آن مراکز مراجعه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.