گردآوری خدمات مالی و خدماتی در کارت هوشمند ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تجمیع تمامی خدمات مالی و خدماتی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است، شروع این‌ کار با بانک ملی انجام و تا سه ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

#تجمیع#خدمات#مالی#کارت#هوشمند#ملی

به گزارش خبرگزاری افسران، هاشم کارگر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با بانک ملی با بیان اینکه ثبت احوال و بانک ملی از قدیمی ترین دستگاه‌های کشور هستند گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاه هویت بخش به آحاد جامعه در زمان های گوناگون خدماتی را ارائه داده و این سازمان در انتخابات یکی از دستگاهای اصلی است.

وی ادامه داد: این ۲ دستگاه بیشترین ارتباط را مردم دارند و پیوند سازمان ثبت احوال و بانک ملی منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه می‌شود.

کارگر گفت: در بستر تفاهم‌نامه قرار بر گسترش خدمات و ارتقای آنها است و سازمان ثبت احوال به دنبال ارتقای زیر ساخت‌های خود است و به دنبال این هستیم تا به کمک دستگاه‌های مختلف خدمات ارزشمندتر و بهتری را به مردم ارائه دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه پیاده‌سازی قابلیت های هوشمند کارت ملی از جمله برنامه های سازمان ثبت احوال است، گفت: شروع این‌کار با بانک ملی دست تا علاوه بر پیاده سازی قابلیت های کارت ملی هزینه های بانک ملی را نیز کاهش دهیم تا مردم با استفاده از کارت ملی خدمات بانکی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: تجمیع همه خدمات مالی و خدماتی در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است همچنین بهره مندی از توانمندی های موجود در بانک برای تولید مدارک هویتی نیز از جمله سایر بندهای تفاهم نامه است.

کارگر اظهار کرد: به دنبال ایجاد سامانه هویت دیجیتال هستیم که این کار به کمک بانک ملی انجام خواهد شد و امیدواریم به سمتی برویم که همه خدمات الکترونیکی شود.

چاپ کارت ملی هوشمند توسط بانک ملی

همچنین در ادامه ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی هم با بیان اینکه بسیاری از موضوعاتی که درگیر آن بوده‌ایم به کمک این تفاهم نامه برطرف می‌شود، گفت: برای ارائه خدمات بهتر نظام بانکی به کشور این تفاهم نامه به امضا می رسد.

وی ادامه داد: بانک ملی با ۵۲ میلیون مشتری تمام تلاش خود را بر ارائه خدمات بهتر گذاشته است و در بستر تفاهم نامه با سازمان ثبت احوال می‌توان خدمات بهتری را با مشتریان ارائه داد و شفاف تر خدمات بانکی را توسعه داد.

نجارزاده اظهار کرد: به کمک اطلاعات سازمان ثبت احوال می‌توانیم مشتریان خود را شفاف تر بشناسیم و احراز هویت را انجام دهیم.

رئیس بانک ملی با بیان اینکه ارائه کارت ملی هوشمند از جمله چالش‌های کشور بوده است، گفت: این امکان در بانک ملی وجود دارد که بتوانیم کارت ملی هوشمند را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با سازمان ثبت احوال هم افزایی و مشارکت در پروژه‌های هویتی داشته باشیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در پروژه‌های سازمان ثبت احوال همکاری داشته باشیم و منجر به رضایت عمومی شویم.

دستگاه‌ها از دریافت کپی مدارک هویتی خودداری کنند/گواهی فوت الکترونیکی صادر می شود

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: دستگاه‌ها از دریافت کپی مدارک هویتی خودداری کنند و دلیلی برای دریافت کپی وجود ندارد.

 کارگربا اشاره به اتصال دستگاه ها به سامانه‌ها سازمان ثبت احوال گفت:در حال حاضرسرویس هویتی ثبت احوال به ۲۰۰دستگاه در ۲۰۰هزارنقطه در کشور خدمت ارایه می دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به میز خدمت ثبت احوال برای اربعین گفت: آمادگی داریم درباره هر موضوعی که مطرح می‌شود میز خدمت ایجاد کنیم و از سال گذشته از مردم خواهش کردیم در مواردی که نیاز به تعویض مدارک هویتی خود دارند سریع‌تر اقدام کنند هریک از شهروندان برای سفر به اربعین یا شرکت در انتخابات اگر نیازمند تغییر مدارک هویتی خود هستند، سریع‌تر اقدام کنند.

کارگر با اشاره به گواهی‌های الکترونیک فوت و ولادت گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شده است و از هفته دولت به بعد گواهی‌های فوت و ولادت به صورت الکترونیکی صادرخواهد شد.

بررسی ۶ هزار پرونده مربوط به افراد فاقد شناسنامه

وی درباره افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: عده‌ای از افراد بیش از چندین دهه است که بی شناسنامه هستند و از سال گذشته سامانه‌ای ایجاد شده است و درخواست این افراد در آن ثبت می‌شود و درباره افرادی که صلاحیت داشته باشند پرونده تشکیل می‌شود و برای افرادی که صلاحیت به رسیدگی دارند شناسه ۱۰ رقمی صادر می‌شود و کارت موقت مخصوص افراد فاقد شناسنامه برای آنها صادر می‌شود و سایر موارد توسط شورای تأمین به پیش می‌رود و بعد از آنکه ایرانی بودن این افراد ثابت شد شناسنامه برای آنها صادر می‌شود و از ۱۱ هزار پرونده‌ای که تشکیل شده است به بیش از ۶ هزار مورد آن رسیدگی شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه از شروع دولت سیزدهم ۱۰ میلیون درخواست صدور کارت ملی وجود داشت، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از دی ماه سال ۱۴۰۰ تولید کارت‌ها آغاز و در سال گذشته تمامی آنها صادر شدند.

کارگر گفت: کارت‌های هوشمندملی هم صادر شده‌اند اما مردم برای دریافت آنها هنوز مراجعه نکرده‌اند و برخی نیز شماره تلفنی را در زمان ثبت نام داده بودند که اکنون از آن استفاده نمی‌کنند و پیامک تحویل به شماره قدیم آنها ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران که به امضای رییس سازمان ثبت احوال کشور و مدیر عامل بانک ملی رسید، تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

 سازمان ثبت احوال کشور در امضای تفاهم‌نامه با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور ایجاد راه اندازی یا توسعه کسب و کارهای مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین انجام شد. از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.