نقش جامعه خبرنگاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی

 خبرنگاران کمک می کنند تا اهداف مسئولان در جامعه منعکس شود و با انعکاس به جا می توانند از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر بی بدیل دارند.

#جایگاه#خبرنگاری_در_جامعه

رسانه‌ها گوش شنوا و چشم بیدار و زبان گویای جامعه هستند، خبرنگاران به عنوان سنگربانان عرصه رسانه و خط مقدم خبر در جامعه ایفای نقش می کنند.

به گزارش افسران، خبرنگاران اوضاع جامعه و مشکلات را برای مطالبه گری رصد می کنند و با ظرافت قلم و هنری که در قلم خبرنگاران نهفته، از مسئولان، نهادها و سازمان‌ها در جهت مطالبه مردم استفاده می کنند، آنها پل ارتباطی بین مسئولان، مردم و سازمان‌ها هستند.

خبرنگاران چشمان بینا و زبان گویای جامعه هستند و با تبحر، تخصص، تجربه و مهارتی که دارند، می توانند نارسایی های جامعه را برای بهتر شدن کشور انعکاس دهند، یک خبرنگار با تیزبینی، تخصص و مهارت می تواند افکارعمومی به ویژه جوانان را ساماندهی کند.

در حال حاضر جنگ دشمن با ما در فضای مجازی است و یک مشکل را به نحوی بزرگ می کند که تشویش در اذهان ایجاد کند و برای برجسته سازی و آشفتگی افکارعمومی سرمایه گذاری کرده است به طوریکه نیروی انتظامی که در کف جامعه است، متوجه این بزرگ نمایی ها و تشویش ها می شود، دشمن به ناحق سعی دارد فضای کشور را آلوده کند و این بزرگترین هدف کشورهای متجاوز است.

خوشبختانه در فضای هنر و اصحاب قلم افراد متدین و متعهد بسیاری وجود دارد و تعصبات دینی این افراد اجازه نمی‌دهد که دین گریزی، آتش زدن قرآن و توهین به مقدسات را انعکاس بدهند و نیروی انتظامی و جامعه نیاز دارد که هنرمندان این عرصه بیش از پیش به یاری ما بیایند و آنطور که شایسته است اخبار صحیح را منعکس کنند.

خبرنگاران کمک می کنند تا اهداف مسئولان در جامعه منعکس شود و با انعکاس به جا می توانند از آسیب های بعدی جلوگیری کنند و در کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر بی بدیل دارند چراکه بسیاری از مشکلات در بستر جامعه تا به جرائم تبدیل نشده اند، قابل حل هستند.

: نیروی انتظامی سعی می کند آرامش، امنیت و آسایش را برای آحاد شهروندان جامعه فراهم کند و در این راه نیاز به همکاری و همیاری بیش از پیش اصحاب رسانه را دارد و خبرنگاران در امیدآفرینی نقش بسزایی دارند.

بسیاری از مسائل نیاز به انعکاس بیشتر دارد تا خانواده ها و جوامع مختلف آگاه شوند و از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند به طوریکه آمارها نشان می دهد افرادی که در دام آسیب های اجتماعی می افتند به علت عدم آگاهی به مجرمان مبدل می شوند.

خبرنگاران موجب آگاهی جامعه و خانواده ها می شوند و با نوع نگارش خود مردم را مطیع خواهند کرد، باید جامعه و جوانان هوشیار شوند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با ظرافت بیان، نوع عکاسی، نوع انعکاس و مصاحبه ها این خلأ را پر می کنند و امیدواریم هر روز کاهش مسائل و مشکلات را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.