اخبار عرضه خودرو در بورس / طرح در مجلس

آیا این خبر صحت دارد؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس در کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

#عرضه_خودرو#ّبورس

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس، اظهار کرد: شیوه‌ای که در حال حاضر خودرو در بورس عرضه می‌شود به هیچ وجه طرح مجلس نیست.

وی با بیان اینکه جمعی از نمایندگان مجلس طرحی برای عرضه خودرو در بورس دارند که این طرح هنوز تبدیل به قانون نشده افزود: طرح مجلس هنوز در کمیسیون صنایع است است و کلیات آن تصویب شده اما هنوز درباره جزئیات آن در حال بحث هستیم، بنابراین شیوه فعلی عرضه خودرو در بورس طرح مجلس نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: طرح نمایندگان مجلس ۸ ماده دارد و بر اساس آن عرضه خودرو در بورس منضبط شده است.

ایزد‌خواه با اشاره به درآمدی که با شیوه فعلی عرضه خودرو در بورس برای خودرو ساز ایجاد شده تصریح کرد: درآمدی که در شیوه فعلی برای خودرو ساز ایجاد شده  غیر قانونی است وطبق ماده ۶۱ اجرای قانون اصل ۴۴ باید از خودرو ساز اخذ شود و نباید به جیب خودروساز برود.

وی تاکید کرد: همانطور که قبلا عنوان می‌شد که قیمت‌گذاری دستوری باعث ایجاد رانت برای دلال می‌شود شیوه فعلی با عرضه خودرو در بورس در واقع رانت به جیب خودروسازان می‌رود.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: برای مثال خودرویی که قیمت تمام شده آن با سود مصوب ۸۰۰ میلیون است چرا باید ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان به فروش برود و همه سود آن به جیب خودرو ساز برود، مگر این سود ناشی از عملکرد خودروساز بوده ؟بلکه این افزایش قیمت ناشی از التهاب بازار و عرضه کم خودرو در بازار و نوسانات بازار ارز است.

ایزد‌خواه در پایان تاکید کرد: این شیوه عرضه خودرو در بورس طرح مجلس نیست و فقط یک تشابه اسمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.