ساماندهی زنان معتاد متجاهر منع پذیرش در یاور شهر ۸ + ویدئو

مدیر کشیک یاور شهر ۸ گفت: همه زنان معتاد منع پذیرشی این مرکز، پرونده قضایی، پزشکی و روان‌شناسی دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از ۹ گام الگوی آموزشی، تربیتی و ‌‌درمانی عبور کنند.

گروه خبرگزاری افسران، یکی از اقداماتی که در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورد، افتتاح مراکز یاورشهر برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر بود. یاورشهر ۸ که مخصوص بانوان منع پذیرشی است، مسئولیت نگهداری بیماران اعصاب وروان، افراد دارای زخم باز، بی‌خانمان و مصرف کنندگان مواد مخدر، بیماران هپاتیتی وایدزی و … را عهده‌دار شده است.

مسئولیتی سخت و دشوار که به گفته احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برای مددکاران و پرستاران رسیدگی به این قشر آسیب دیده را با چالش‌هایی همراه کرده و نیازمند صبوری و سعه صدر بالای پرسنل این مراکز است. 

مرکز یاورشهر ۸ که به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر را دارد، به طور مستمر از بدو ورود تا اشتغال کامل به زنان معتاد منع پذیرشی خدمات ارائه می‌دهد.

در همین راستا مریم رجبی در جریان بازدید حضوری از وضعیت این مرکز در خصوص نحوه جمع‌آوری افراد مستقر در یاورشهر ۸ (ویژه بانوان) گفت: افرادی که شرایط جسمانی مناسبی ندارند، گم‌شده‌اند و حافظه مناسبی ندارند. بیماران دارای زخم‌‌باز، متکدیان و معتادان از طریق پیامک‌های مردمی، گشت‌های ۱۳۷ شهرداری جمع‌آوری و پس از مصاحبه به این مکان منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد پس از ورود به مرکز مجدد مصاحبه می‌شوند و از آن‌ها کیت مواد مخدر، بارداری، ایدز و … گرفته می‌شود، عنوان کرد: اگر افراد خانواده داشته باشند به آن‌ها اطلاع داده می‌شود و‌در غیر این صورت در مرکز تا تعیین تکلیف شدن و بهبودی مستقر می‌شوند. 

مدیر کشیک یاور شهر ۸ افزود: تمامی افرادی که در این مرکز هستند پرونده قضایی، پزشکی و روان‌شناسی دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از ۹ گام الگوی آموزشی، تربیتی و ‌‌درمانی عبور کنند.

رجبی درخصوص افراد دارای بیماری اعصاب و روان خاطرنشان کرد: تمام افراد دارای مشکلات اعصاب و روان پس از معاینه پزشک برای کنترل بیماری، دارو درمانی را آغاز می‌کنند. اغلب افرادی که در مراکز حضور دارند با مصرف بی‌رویه مواد مخدر دچار آسیب مغزی شده‌اند.
به گفته این مددکاری اجتماعی بیماران اعصاب و روان بیماری خود را انکار می‌کنند در حالیکه باید به صورت مداوم تحت درمان باشند و دارو مصرف کنند. 

وی‌ با بیان اینکه از پزشکان خیر برای درمان بیماری‌های‌ پوستی و زیبایی و دندانپزشکی بهره‌ می‌‌گیریم ادامه داد: این شرایط باعث ‌می‌شود مددجو حس و حال بهتری داشته باشد و به حضور در جامعه امیدوار شود.

رجبی با اشاره به بازگشت مجدد برخی افراد پس از ترخیص از مرکز افزود: برخی افراد پس از بهبودی مجدد مواد مخدر مصرف می‌کنند و یا از خانه و خانواده فرار می‌کنند که نیازمند مراقبت‌های لازم در کانون خانواده و حلقه نزدیکان افراد احیا شده است.

وی در بخش پایانی ضمن اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر از گلایه‌های این افراد حین شناسایی و شروع روند رسیدگی در مراکز یاورشهر خبر داد و گفت: بر اساس تاکیدات در این دوره مدیریت شهری، حتی نجات یک انسان و مراقبت‌های پس از پاکسازی در دستور کار جدی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.