اعلامیه قرارگاه بهداشت اربعین بنابر افزایش دما و اجرای تمهیدات مقابله با گرمازدگی

رئیس قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با اشاره به تمهیدات پیش‌ بینی شده برای ارائه خدمات مطلوب سلامت به زائران در مراسم اربعین امسال، از پیش‌بینی درجه حرارت بالای ۵۰ درجه و لزوم مقابله با گرمازدگی در این ایام خبر داد.

#پیش_بینی#تدابیر#مقابله#گرمازدگی#ستاد#اربعین

به گزارش خبرگزاری افسران، رئیس قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای ارائه خدمات مطلوب سلامت به زائران در مراسم اربعین امسال، از پیش‌بینی درجه حرارت بالای ۵۰ درجه و لزوم مقابله با گرمازدگی در ایام اربعین خبر داد.

 جعفر میعادفر در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر اساس اعلام قرارگاه اربعین، حرکت زائران از ۲۷ مرداد آغاز می شود تا ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد که نیاز است از چند روز قبل از آغاز حرکت زائران، امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مرزهای شرق و غرب کشور، فراهم شود.

وی از حفظ بهداشت عمومی زائران، تشخیص به موقع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های منتقله از آب و غذا و مسمومیت ها، درمان به موقع به ویژه گرمازدگی و آمادگی برای ارائه خدمات در حوادث غیرمترقبه، به عنوان مهمترین اهداف قرارگاه بهداشت و درمان اربعین یاد کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ورود اتباع خارجی غیرمقیم به کشور از طریق مرزهای میرجاوه، ریمدان، ارس و بیله‌سوار و خروجی آنها از کشور از طریق مرزهای چذابه، باشماق و تمرچین است. همچنین اتباع خارجی مقیم ایران می‌توانند از مرز شلمچه نسبت به عزیمت به عراق اقدام کنند.

میعادفر با اشاره به تردد زائران ایرانی از ۶ مرز مشترک با عراق و تمهیدات وزارت کشور برای تسهیل رفت و آمد با عراق، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که اوج تردد زائران از ۶ شهریورماه به بعد باشد بنابراین لازم است نیروها و امکانات بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات احتمالی به زائران، در آماده‌باش کامل باشند.

به گفته وی، سال گذشته بیشترین تردد زائران به ترتیب مربوط به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق بوده است و امکانات مورد نیاز از جمله بیمارستان‌های صحرایی، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، نیروهای بهداشتی و درمانی و اتاق سرد برای مقابله با گرمازدگی به میزان کافی توزیع می‌شود.

رییس سازمان اورژانس کشور با قدردانی از نیروهای مسلح در برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اختصاص بالگردها و هواپیماهای بال‌ثابت برای انتقال بیماران، گفت: خوشبختانه همکاری‌های بین بخشی در قرارگاه بهداشت و درمان اربعین، وضعیت مطلوبی دارد و از همه دستگاه‌های همکار در این قرارگاه، تشکر می‌شود که خدمتگزاری به زائران اربعین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.