صفر شدن صف پشت نوبتی جهیزیه تا پایان ۱۴۰۲

رئیس کمیته امداد گفت: با اهدای ۱۰۰ هزار جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش، صف پشت نوبت جهیزیه تا پایان سال صفر می‌شود.

#اهدای#۱۰۰_هزار#جهیزیه#کمیته#امداد

به گزارش خبرگزاری افسران، سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان بر سه رکن اشتغال، مسکن و خودباوری و خوداتکایی استوار است، افزود: غیر از سالمندان و بیماران صعب‌العلاج، دیگر مددجویان باید در چرخه اشتغال قرار بگیرند.

وی پرهزینه‌ترین خدمت مددجویان و آرامش‌بخش خانواده‌های تحت حمایت را «مسکن» عنوان کرد و ادامه داد: در بحث احداث مسکن، سپاه، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن با کمیته امداد همکاری دارند و انتظار داریم هر چه سریع‌تر مشکل مسکن مددجویان را به ویژه در روستاها حل کنیم.

رئیس کمیته امداد به موضوع درمان مددجویان اشاره کرد و گفت:  برای درمان رایگان، سال گذشته در شورای عالی بهداشت مصوبه گرفتیم و در دولت تصویب شد تا فرانشیز درمان بیماران سرپایی به ۱۵ درصد کاهش یابد و بیماران بستری و صعب‌العلاج نیز رایگان درمان شوند البته تلاش می‌کنیم هزینه‌های جانبی درمان و بستری هم رایگان شود.

وی به اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: هر سال باید ۵۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان ایجاد کنیم و علاوه بر مددجویان می‌توانیم به دهک‌های یک تا ۵ تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم.

بختیاری تصریح کرد: در سال قبل مراجعاتی از دهک‌های۶ و ۷ برای دریافت تسهیلات اشتغال داشتیم که با تصویب شورای اشتغال، به این دو دهک نیز تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد گفت: در بحث جهیزیه تا‌ پایان سال در کشور پشت نوبتی نخواهیم داشت. در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و قانون جوانی جمعیت، سال گذشته، ۸۲ هزار جهیزیه با کمک‌خیرین، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تهیه شده و امسال نیز ۱۰۰ هزار جهیزیه توزیع خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.