رکود اقتصادی آمریکا همچنان از شرکت‌های فناوری قربانی می‌گیرد

طبق گزارش‌ها متا، شرکت مادر فیسبوک قصد دارد تعداد کارکنان خود را در هفته‌های آینده کاهش دهد.

#متا #اخراج_ار_متا #اخراج_ها

به گزارش فایننشال تایمز، شرکت متا برای دور جدیدی از اخراج ها برنامه ریزی می کند و تعداد کارمندان خود را به سرعت کاهش می دهد.

این شرکت احتمالاً پس از تکمیل بررسی عملکرد کارکنان در ماه مارس، تغییر ساختار را اعلام خواهد کرد. متا در ماه نوامبر، ۱۱هزار کارمند یا حدود ۱۳درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد. این اخراج ها بزرگترین کاهش در تاریخ تقریباً ۲۰ ساله متا بود که بر هر سازمانی در این شرکت تأثیر گذاشت.

شرکت مادر فیسبوک نهایی کردن بودجه چندین تیم را به تعویق انداخته است زیرا خود را برای دور جدیدی از اخراج ها آماده می کند. فایننشال تایمز به نقل از دو کارمند متا گزارش داد در هفته های اخیر شفافیت در مورد بودجه و تعداد کارمندان آینده وجود ندارد.

متا در اوایل این ماه، اعلام کرد که انتظار دارد هزینه‌های سال ۲۰۲۳ بین ۸۹ تا ۹۵ میلیارد دلار باشد و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، این دوره را سال تاثیرگذاری نامید.

به دنبال شرکت های فناوری مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت که هزاران نفر را به دلیل مشکلات اقتصادی اخراج کرده اند، مالک واتس اپ نیز بیش از ۱۱هزار شغل یا ۱۳ درصد از نیروی کار خود را در ماه نوامبر اخراج کرده است.

پیش از این شرکت نرم افزاری اتودسک مستقر در ایالات متحده نیز ۲۵۰ شغل را کاهش داد و کارمندانش را اخراج کرد.

شاید روزی کار در این شرکت ها برای خیلی ها آرزو بوده باشد؛ اما مشکلات مالی، رکود اقتصادی و تورم باعث شده تا مهم ترین و شناخته شده ترین شرکت های فناوری دست به چنین اخراج های گسترده ای بزنند. گرچه سازمان‌ها می‌توانند با خودکار کردن وظایف و استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری کار کنند؛ اما با توجه به اخراج‌های اخیر، توجه به تأثیر پیشرفت‌های فناوری بر نیروی کار و اجرای استراتژی‌هایی جهت تضمین امنیت کاری افراد و توسعه شغلی بسیار مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.