برجسته ترین و بزرگترین پرنده عمود پرواز الکتریکی چین به پرواز درآمد

شرکت جیلی، آزمایش بزرگترین نمونه اولیه پرنده عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) را که تاکنون در چین به پرواز درآمده است، آغاز کرد.

#بزرگترین_پرنده#عمود_پرواز_الکتریکی#چین

به نقل از نیو اطلس، نسخه نمایشی فنی Aerofugia AE۲۰۰، یک نمونه اولیه پرنده عمودپرواز الکتریکی (electric vertical take-off and landing) با اندازه کامل و پنج صندلی است. این یک بیانیه واضح از این خودروساز چینی، مبنی بر طراحی‌های جدی در فضای حرکت هوایی شهری است.

شاید خودروی پرنده Terrafugia Transition که در ماساچوست آمریکا به پرواز درآمد را به خاطر داشته باشید. شرکت Terrafugia در سال ۲۰۱۷ توسط غول خودروساز چینی، گروه هلدینگ جیلی (Geely Holding Group) خریداری شد و پس از آن این شرکت به طراحی خودروهای پرنده عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) پرداخت و سپس کم و بیش تعطیل شد و در نهایت در سال ۲۰۲۱ به چین منتقل شد.

شرکت جیلی سپس حدود ۵۵ میلیون دلار را به شرکت آلمانی Volocopter اختصاص داد و یک استارتاپ برای ورود به تجارت تاکسی‌های هوایی عمودپرواز الکتریکی راه‌اندازی کرد.

اکنون شرکت Aerofugia (شرکت تابعه گروه هلدینگ جیلی)، یک نمونه اولیه در مقیاس کامل را به پرواز درآورده است. این نسخه نمایشی یک تاکسی هوایی برقی پنج نفره با بال پهن و تعبیه شده در بالای هواپیما و چهار ردیف پیشرانه است که هر کدام یک پروانه در هر سر خود دارد. پروانه‌های جلویی می‌توانند برای پرواز و فرود عمودی کاملاً کج شوند.

شرکت Aerofugia مانند شرکت‌های رقیب چینی خود Autoflight و TCab Tech قصد دارد به جای اینکه مستقیماً به سمت تاکسی‌های هوایی خودران مانند eHang برود، با طراحی آزمایشی وارد این بازار شود.

در حالی که نمونه اولیه AE۲۰۰ بزرگترین eVTOL چینی است که تا به حال پرواز کرده است، اما به گفته رسانه دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست، دقیقاً مشخص نیست که این دستگاه تا چه حد به ورود به بازار نزدیک است. شرکت سازنده امیدوار است بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مجوز دریافت کند و خدمت‌رسانی کند.

#فضای_داخلی#خودروی_پرنده#تاکسی_هوایی#جیلی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.