برگزاری نخستین نشست محورهای تخصصی گفتگو برای نخبگان دارای معلولیت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری محورهای تخصصی گفتگو برای نخبگان دارای معلولیت خبر داد.

#نشست#نخبگان#نوجوان#معلول

به گزارش افسران، در چهارمین روز از هفته بهزیستی؛ نخستین نشست صمیمانه نخبگان نوجوان و جوان دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، تحصیلی، کارآفرینی و … از سراسر کشور، با حضور معاون و مدیران امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و همچنین حضور مجازی مدیران کل استانی و نخبگان دارای معلولیت از هر استان، در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: افراد نخبه از استعداد ذاتی و خدا دادی برخوردار هستند و در بعد دوم تلاش‌های فرد و فرصت‌هایی که برای او در نظر می‌گیرند، او را به هدف می‌رساند اما نخبه ای که دارای معلولیت است، بعد سومی دارد که به این صورت تعریف می‌شود: فردی که خدا به او استعداد داده اما در محیط ناهموار و بدون بهره مندی از فرصت‌های برابر با دیگران، قدم می‌گذارد و با تلاش به هدفش می‌رسد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: هدف اول ما از برگزاری این برنامه آشنایی با شما عزیزان است و هدف دوم این است که جلسات به عنوان حلقه واسط بین افرادی که دارای محدودیت هستند با دولت‌ها به عنوان سیاست گذاران و تصمیم سازان عمل کند.

عباسی افزود: از این فرصت استقبال می‌کنیم تا بتوانیم مطالبات، چالش‌ها و موضوعات مربوط به افراد دارای معلولیت را تجمیع، تحلیل و احصا کنیم و در اختیار سیاستمداران قرار دهیم.

وی برای برگزاری جلساتی از این دست قول مساعد داد و افزود: قول می‌دهیم که این نشست‌ها در آینده ادامه پیدا کند و محورهای تخصصی گفتگو بر اساس مطالبات شما عزیزان مشخص شود. همچنین تمامی درخواست‌های شما در دفاتر مختلف حوزه توانبخشی، در حد توان پیگیری و اجرا خواهد شد و بازخورد این جلسات نیز در نشست‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این جلسه نخبگان دارای معلولیت به بیان مشکلات و چالش‌های حوزه فعالیت خود، درخواست حمایت‌های مادی و معنوی از سوی سازمان بهزیستی و ارائه راهکار و پیشنهاد برای رفع این مشکلات پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.