افتتاح ۷۲ طرح اشتغال مددجویان و خدمات توان‌بخشی رایگان

استاندار ایلام گفت: همزمان با هفته بهزیستی ۷۲طرح اشتغالزایی مددجویان در شهرستان‌های استان افتتاح شد.

#نورعلیوند#افتتاح#۷۲_طرح#اشتغال

به گزارش افسران، «حسین نورعلیوند» ، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های سراسر استان اجرا و برای حمایت از جامعه هدف به هریک از مددجویان تسهیلات بین یک میلیارد ریال تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه خودکفایی جامعه هدف در کنار سایر حمایت‌ها یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این سازمان بوده و سعی می‌شود با پرداخت تسهیلات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه استقلال مالی جامعه هدف فراهم شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته در مجموع یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال به‌عنوان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ به جامعه هدف متقاضی پرداخت شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان ایلام عمده طرح‌های اشتغال‌زایی جامعه هدف این سازمان را در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، کسب‌وکار و دامداری عنوان کرد.

 نورعلیوند از رایگان بودن خدمات توان‌بخشی و مشاوره به مناسبت هفته بهزیستی در ایلام خبر داد و تصریح کرد: خدمات درمانگاه جامع توان‌بخشی شهر ایلام و مراکز مشاوره در سراسر استان و خدمات مرکز جامع توان‌بخشی در شهر ایلام شامل کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی و خدمات مراکز مشاوره از امروز تا پایان هفته بهزیستی رایگان است و عموم مردم می‌توانند از خدمات این مراکز به‌صورت رایگان استفاده کنند.

 همچنین «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام، در پیامی به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار کرد: نام‌گذاری بیست و پنجم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، بیانگر نقش و جایگاه مهم این حوزه و فرصتی مغتنم برای تجلیل از زحمت‌کشان این عرصهٔ خدمت‌رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 وی با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های رفاه، سلامت و امنیت اجتماعی، گسترش عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، نگهداری معلولان و توان‌بخشی به آنان و حفظ کرامت انسانی بر عهده دارد، تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی اقشار مختلف جامعه از اهداف والای انقلاب اسلامی بوده که از بدو پیروزی این نهضت شکوهمند تاکنون همواره سرلوحهٔ کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است.

 استاندار ایلام گفت: دو نهاد ارزشمند بهزیستی و تأمین اجتماعی در ارتباط مستقیم با خانواده‌های آسیب‌پذیر، معلولان عزیز و دیگر اقشار مختلف جامعه هستند که همواره تلاش کرده‌اند تا با حفظ کرامت و شخصیت انسانی جامعهٔ هدف، در راستای زدودن بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های آنان تلاش کنند و کارنامهٔ درخشانی از خود به نمایش بگذارند.

 ۲۴ لغایت ۳۰ تیرماه به‌عنوان هفته بهزیستی با شعار «برای مردم، برای به زیستن» نام‌گذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.