توجه به کرامت انسانی مهم ترین اصل در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی

 موضوع آسیب های اجتماعی به اندازه ای مهم است که جزو اولویت های سطوح مختلف اجرایی کشور و یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

#نقش#کرامت#انسانی#در_پیشگیری

به گزارش افسران به نقل از کمیته پیشگیری و درمان بهزیستی، آسیب های اجتماعی و مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و عواملی مختلف دست به دست هم می دهد تا آسیب اجتماعی به وجود بیاید و کنترل آن هم نیازمند اجرای اقدامات مختلفی است.

بهبود وضعیت اجتماعی کشور بدون توجه به اصلاح عرصه های کارکردی جامعه، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عملکرد نهادهای مرتبط انتظار دست نیافتنی است و کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

وقتی که دستگاهی اسم اعتیاد را بر روی خود گذاشت به معنای این نیست که کنترل آن تنها وظیفه آن سازمان است و در درمان و کنترل آسیب های مربوط به اعتیاد یک دستگاه نمی تواند به تنهایی تأثیرگذار باشد. وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وظیفه هدایت این مسیر را دارند ولی تمامی دستگاه های مختلف تأثیرگذار هستند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید چند اصل را رعایت کرد. توجه به کرامت و جایگاه انسانی افراد مهم ترین اصل در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی است که باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات کنترل و کاهش آسیب اجتماعی که مداخلات هر فرد رصد شود یکی از مهم ترین اموراتی است که باید در سطح کشور و استان برای رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه کنترل و درمان اعتیاد در دستور کار قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.