فوربز: «پایگاه عقاب -۴۴» راهبرد نیروی هوایی ایران برای حملات تلافی جویانه است

وبگاه آمریکایی نوشت، پایگاه عقاب-۴۴ نشان می‌دهد که جنگنده‌های ایرانی مستقر در اعماق زمین با استفاده از موشک‌های کروز دوربرد خود به موقع حملات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

#جنگنده_هوایی#پایگاه عقاب

یک وبگاه آمریکایی در زمینه رونمایی ایران از پایگاه راهکنشی «عقاب-۴۴» نوشت، وجود پایگاه عقاب-۴۴ نشان می‌دهد که جنگنده‌های ایرانی پس از پایان حمله هوایی دشمن، علیه اهداف از پیش تعیین‌ شده با استفاده از موشک‌های کروز دوربرد حملات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

وبگاه آمریکایی «فوربز» روز چهارشنبه نوشت، ایران پیشتر فیلم‌ها و تصاویری از پایگاه‌های مجهز به پهپادهای مسلح و موشک‌های بالستیک منتشر و هشدارهایی در مورد توانایی خود برای مقاومت و مقابله با هرگونه حمله داده بود با این حال، پایگاه راهکنشی «عقاب-۴۴» که مکان آن فاش نشده، اولین در نوع خود است که میزبان  جنگند‌هاست.

این وبگاه با اشاره به تجهیز جنگنده‌های ایران به موشک‌های بومی  نوشت، در ژانویه ۲۰۱۹، ایران موشک کروز «قاصد-۳» خود را بر جنگنده‌های «اف-۴ فانتوم» به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۱۸ نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ۱۰ فروند جنگنده بمب افکن «سوخو-۲۲ فیتر» را  بازآماد کرده و آن‌ها قابلیت شلیک موشک‌های کروز با برد ۱۵۰۰ کیلومتر را دارند. نیروی هوایی ایران همچنین جنگنده‌های اف-۴، سوخو-۲۴ و «اف-۱۴ تامکت» را به موشک‌های ضد کشتی «نور» مجهز کرده است.

بنابر اعلام آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، ناوگان فعلی جنگنده اف-۴ ایران باید یک هشدار به دشمنان باشد.  ایران انباری از هواپیماهای جنگی مانند اف-۴ دارد که می‌تواند برای حمله به دشمنان از آنها استفاده کند. البته این جنگنده‌ها در قیاس با جت‌های جدید‌تر برابر دفاع هوایی آسیب پذیرتر خواهند بود.

*سوخو-۲۲ ایران به اهداف دور دست حمله می‌کند

 اندیشکده «واشنگتن» نیز در مطلبی به باز آماد هواپیماهای سوخو -۲۲ فیتر و استفاده آن توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران اشاره کرده و نوشته بود، این جنگنده می‌تواند با حمل بمب ۲۰۰۰ کیلوگرمی تا مسافت ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری در ماموریت‌های ارتفاع پایین به اهداف سطحی  حمله کند. فیتر‌های مسلح، با پرواز خارج از فضای پایگاه اصلی خود قادرند به اهداف دور دست برسند.

#تجویز_نیروی_هوایی#هواپیمای_جنگی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.