اعلام آمار بیمه‌شدگان جدید در تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی آخرین آمار بیمه‌شدگان در این سازمان را تشریح کرد.

#موسوی#مدیر_عامل#تامین#اجتماعی#ارائه#آمار#بیمه_شدگان#جدید

به گزارش خبرگزاری افسران، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری با رسانه ها،گفت: به طور کلی ما ۴۶ میلیون بیمه شده تحت پوشش سازمان داریم که ۱۸ نوع خدمت منحصر به فرد به آنها ارائه می‌دهیم.

وی گفت:در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم که بر روی مسائل و چالش‌های اصلی سازمان تمرکز کنیم به طوری که یکی از این چالش‌ها ناپایداری منابع و استقراض بی‌رویه بود. به طورکلی ۱۰۶ میلیارد تومان ما استقراض داشتیم. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ناپایداری به سبب ظرفیت پشتیبانی یکی دیگر از مسائل و چالش‌های عمده سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ بود به طوری که ضریب پشتیبانی ۴.۱ بود که باید متناسب با تغییر جمعیتی الزاماتی صورت می‌گرفت.

موسوی گفت: تغییرات جمعیتی رخ داده شده و تغییر سن امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۵ سال موجب شده بود که ما با این چالش‌ها مواجه شویم، به طوری که بازنشستگی پیش از موعد را شاهد بودیم و در آن سالها ۵۰ درصد از نیروهای ما تحت پوشش بازنشستگی پیش از موعد خارج می‌شدند.

وی به یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صندوق تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: عدم اصلاحات پارامتریک یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صندوق بود که ما را با مشکلات عدیده‌ای از جمله پایین بودن نرخ بازدهی در حوزه اقتصاد و صعودی بودن هزینه‌های بخش  خدمات درمان روبه‌رو کرده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: مداخلات غیرحرفه‌ای درحوزه اقتصادی مجموعه‌ای مانند شستا و مداخلات سیاسی و انتصابات عناصر مرتبط طبیعتا اقدامات و سیاست‌های اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی را تحت‌الشعاع  قرار می‌داد و بر همین اساس بود که ما ۸ راهبرد را جزو اهداف خود دانستیم و آنها را به مرحله اجرا نشاندیم.

وی با اشاره به آخرین آمار بیمه‌شدگان جدید صندوق تأمین اجتماعی گفت: با همت و تلاش همکاران ما بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار بیمه شده جدید عضو سازمان تأمین اجتماعی شدند و برآوردهای مالی نشان می‌دهد که ماهانه یک‌هزار میلیارد تومان به دارایی‌های سازمان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از انقلاب  تنها ۲۰ درصد از جامعه ایرانی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشتند اما این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران این رقم به ۷۳ درصد رسیده و بسیار مطلوب به نظر می‌رسد تا آنکه در مقایسه با کشورهای خارجی دنیا این رقم بسیار متفاوت‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته و سالهای پیشین ما جزو ابربدهکارترین سازمان‌های دولتی در کشور بودیم که توانستیم با همت همکاران و تلاش‌های صورت گرفته تسویه بانکی را انجام دهیم و این جز با همت دولت و مجلس شدنی نبود.

موسوی همچنین با اشاره به خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در درمان ما روزانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، خدمت درمان ارائه می‌دهیم که ۲۸ درصد از این میزان خدمات را در بحث درمان مستقیم و ۷۲ درصد نیز به صورت خرید راهبردی است.

وی گفت: در خدمات سرپایی در سال ۱۴۰۱ نسبت ۱۴۰۰ ما شاهد ۱۸ درصد رشد بوده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به خدمات کلینیکی به مردم گفت: در گذشته ما تنها ۵ تا ۶ کلینیک دیابت و فشار خون در کشور را راه‌اندازی کرده بودیم اما در دولت جدید این مراکز به ۱۸۵ کلینیک دیابت و فشار خون رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ۵۲ هزار مرکز طرف قرارداد همکاری می‌کنیم و همچنین پایبند به این اصل هستیم که این مراکز و طرف‌های قرارداد باید افزایش پیدا کنند. 

موسوی همچنین با اشاره به بودجه خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۴۵۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱، ۹۵۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز این میزان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تأکید کرد: ما ۲۹ پروژه درمانی را امسال به افتتاح خواهیم رساند. در سال گذشته نیز بیمارستان هدایت در تهران و درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بسیاری را در اقصی‌نقاط کشور به ویژه مناطق محروم به بهره‌برداری رساندیم. از طرفی باید تأکید کنم که ۲۰۰ پروژه در حال اجرا داریم که عمده آنها درمانی هستند و امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین به کمک‌های سازمان تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۶ میلیون نفر از خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان استفاده می‌کنند و ۴ هزار میلیارد تومان هم هزینه این بیمه تکمیلی می‌شود که ما ۵۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان را تأمین می‌کنیم. 

وی همچنین با اشاره به سفرهای بازنشستگان در قالب کرامت رضوی مناطق زیارتی گفت: این کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم و ۱۴۰۱ نفر از خدمات رایگان ما برخوردار شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.