بررسی و تحلیل چگونگی عملیات روانی رسانه های فارسی زبان بیگانه

بررسی و تحلیل چگونگی عملیات روانی رسانه های فارسی زبان بیگانه، درباره ترویج مدگرایی،ازدواج سفید، استفاده از پوشش های زننده و زندگی با حیوانات از جمله سگ و ارائه  سبک زندگی غربی است.

#تکنیکهای#عملیات#روانی#رسانه#رواج#سبک#غربی

۱. طرح ناگهانی

در این تکنیک سوژه مورد نظر به  با انواع ترفند ها در یک بازه زمانی معین و در حجمی وسیع منتشر می شود هنگامی که مخاطب با گستردگی و حجم انبوه  یک تبلیغ مواجه می شود به صورت ناخوداگاه تحت تاثیر قرار می گیرد.

به عنوان مثال مخاطب یک شبکه ماهواره ای در ساعاتی از روز به تماشای برنامه های شبکه می نشید. در یک برنامه خانمی جوان در کنار یک سگ در حال اجراست، در برنامه دیگر مردمی در پارک نمایش داده می شوند که مشغول سگ گردانی هستند، در برنامه ای دیگر و با محتوای حمایت از حقوق حیوانات فردی را می بیند که در حال دفاع از حیوانات خیابانی است و چنان با حالتی مغموم و دل فریب از سگ های ولگرد دفاع می کند که گویی سراسر عمرش را وقف حیوانات کرده و در بارنامه ای دیگر میهمان برنامه که یک پزشک یا روانشناس است در حالی که سگش را بغل کرده در باره موضوعی پزشکی یا علمی صحبت می کند این ترفند یعنی عمومی سازی و طبیعی جلوه دادن یک ضد هنجار که شبکه های تلوزیونی از جمله من و تو از آن استفاده می کنند .

۲ . نکوهش اجتماعی

 تکنیکی است که طراحان تبلیغات روانی می‌کوشند با استفاده از آن پذیرش جمعی مردم را جلب کنند.برنامه های بسیاری تا کنون توسط رسانه های بیگانه منتشر شده با این مضمون که یک کارشناس یا مجری با حالتی اندوهناک افراد مخالف با پدیده سگ گردانی را محکوم کرده گویی که در نکوهش امری فجیع همانند قتل صحبت می کند برای این کار تلوزیون ها از کارمندان مشهور و جذاب خود استفاده می کنند. در راستای تکمیل پازل برنامه های تلوزیونی  اپلیکیشن ها، وب سایت ها، و جریاد بیگانه نیز با استفاده از کلماتی همانند تند رو افراطی مذهبی و .. افراد مخالف با سگ بازی و در کل مخالف با فرهنگ حیوانی غرب را نکوهش می کنند. اینن در حالی است که هیچ یک از واژه های به کار گرفته شد ارتباط با  مسئله حقوق حیوانات ندارد.این تکنیک روانی مخاطب را وادار به مقابله و جبهه گیری غیر منطقی دربرابر نقد سگ بازی کرده و به جای تفکر و تحقیق اقدام به تهیه حیوان خانگی می نماید.

۳. حذف و انکار

تا اکنون مطالب علمی دقیق و بی شماری از سوی دانشمندان در اثبات انتقال بیماری های خطرناک از حیوانات خانگی و به خصوص سگ به انسان ها منتشر شده است. به راستی شبکه ای مانند من و تو تا به حال چند نمونه از این مطالب را منتشر کرده است ؟؟ پاسخ واضح است این تلوزیون که یکی ازرسالت های آن عادی سازی زندگی حیوانی است، نه تنها این مطالب را منتشر نکرده بلکه در مواجهه با انتقاد های احتمالی تمامی یک جریان علمی یعنی خطرات  زندگی با سک را انکار کرده و حتی برنامه های متعددی در رد آن تولید می کند .

به راستی علت رفتارعوامل رسانه های بیگانه در ترویج و اشاعه فرهنگ سگ گردانی چیست؟ آیا به یک باره تمامی عوامل و برنامه سازان این شبکه ها مدافع حقوق حیوانات شده اند؟ آیاجای مطرح کرد این پرسش نیست که چگونه ممکن است شبکه ای که مهمترین هدف آن ترویج خشونت به انواع مختلف است شبکه ای که تمامی افراد آن وطن فروش و شبانه روز در حال تولید برنامه علیه مملکت خود هستند به یک باره و ناگهان همگی مدافع حقوق حیوانات و آن هم حیوانی مانند سگ شده اند؟ برای دریافت پاسخ نگاهی به خبر ذیل انداخته و سپس سایر دلایل را بررسی می کنیم.

«در سال جاری با وجود التهابات ارزی و اعمال تحریم‌ها، حدود ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۱۷ دلار غذای سگ و گربه وارد کشور شده است!‌ این درحالی است که دولت در اوایل تابستان واردات ۱۳۳۹ قلم کالای لوکس و غیرضروری را ممنوع کرده بود، اما جالب است که غذای سگ و گربه جزء کالای لوکس قرار نگرفته است» 

استفاده مادی از جریان سگ بازی: متاسفانه بعد از این که قشر خاصی از جامعه مانند برخی از سلبریتیها  در راستای اهداف شبکه ها قدم برداشته و پازل ضد فرهنگی آنان را تبلیغ می کنند عده ای نیز به پیروی از آنان اقدام به نگهداری این حیوان در خانه می کنند که برای نگهداری از آن نیاز به غذایی است که در خارج از کشور تولید می شود خبر فوق حکایتی تلخ از چگونگی خروج ارز از کشور و دست های پنهانی است که از این تجارت سود می برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.