الکترونیکی شدن خدمات بیمه آتیه سازان حافظ برای بازنشستگان

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اجرایی شدن کامل خدمات الکترونیکی در این شرکت بیمه‌ای گفت: با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به اسناد بررسی آتیه‌سازان حافظ تمامی خدمات این شرکت به صورت الکترونیکی به بیمه‌شدگان بازنشسته ارائه می‌شود.

#راه_اندازی#خدمات #الکترونیک#بیمه#آتیه_سازان

به گزارش خبرگزاری افسران، علی خسروی مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه بیمه‌ها باید حامی مردم باشند، گفت: شأن مردم بسیار بالاست و باید بیمه‌ها به سمت الکترونیکی شدن خدمات حرکت کنند که به طور قطع یکی از معضلات ما در حوزه بهداشت و درمان همین عدم الکترونیکی شدن بیمه‌ها است که امروزه در حال رخ دادن این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن بیمه‌ها موجب می‌شود تا سندهای کاغذی حذف و یا به صورت آنلاین خسارات متفرقه و… بیمه‌پردازان پرداخت شود. ما یکی از سازمان‌هایی هستیم که توانسته‌ایم که به سمت الکترونیکی شدن رسیدگی به اسناد حرکت کنیم و این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی تأکید کرد: اتصال بیمه‌های پایه به بیمه‌های تکمیلی نیز حائز اهمیت است که بخشی از آنها در بیمه‌های سلامت صورت گرفته است. با این اقدام دیگر نیاز نیست بیماری که خدمات را دریافت می‌کند تولید سند کند یا هزینه را همان جا به مرکز درمانی پرداخت کند بلکه به این شکل است که از طریق سامانه و نرم‌افزار به صورت خودکار تمام هزینه‌ها پرداخت خواهد شد، مگر آنکه خسارت‌های متفرقه‌ای باشد که آن هم باید به صورت دستی به بیمه‌ها پرداخت شود. الکترونیکی شدن بیمه‌ها می‌تواند منجر به این شود که تجزیه و تحلیل کارشناسان به درستی صورت بگیرد و از طرفی دیگر تمام هزینه‌ها رصد و تعدیل شود و از سوی دیگر یک شفاف‌سازی در مورد بیمه‌های تکمیلی به وقوع بپیوندد که ما ان‌شاءالله در هفته‌های آتی از شیوه هوش مصنوعی هم برای این شرکت بیمه‌گذار استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اجرایی شدن کامل خدمات الکترونیکی در این شرکت بیمه‌ای گفت: با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به اسناد بررسی آتیه‌سازان حافظ تمامی خدمات این شرکت به صورت الکترونیکی به بیمه‌شدگان بازنشسته ارائه می‌شود.

خسروی در این نشست تأکید کرد: پس از الکترونیکی شدن پذیرش و رسیدگی به اسناد درمانی بیمه‌شدگان در بخش اسناد پاراکلینیکی در حال حاضر سامانه رسیدگی به اسناد بستری این شرکت با نام سبا (سامانه بستری آتیه‌سازان) در حوزه اسناد بستری بیمه پایه سلامت راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با حذف کاغذ، بررسی اسناد درمانی سامانه سبا با همکاری سازمان بیمه سلامت و با اتصال به سامانه آن سازمان (رز) اسناد بیمارستانی رسیدگی شده توسط بیمه پایه را دریافت و پس از انجام رسیدگی الکترونیکی با امکان ثبت کسروات لازم نتیجه را به سامانه رسا ارسال می‌کند.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ همچنین از استفاده از هوش مصنوعی برای نخستین بار در صنعت بیمه تکمیلی در کشور خبر داد و گفت: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و تلاش در جهت هوشمندسازی خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله نظارت هوشمند، کشف تخلفات و همچنین آنالیز هزینه‌ها به زودی تکنولوژی هوش مصنوعی در آتیه‌سازان حافظ به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن آتیه‌سازان حافظ، گفت: در روش قدیمی (کاغذی) اسناد بررسی شده ۱۰ تا ۱۴ روز فرصت بررسی داشتند اما در این روش به صورت آنلاین هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

وی با مهم خواندن تلفیق بیمه‌های تکمیلی در حوزه درمان این مهم را ضروری خواند و بر تجمیع بیمه‌های پایه و تکمیلی تأکید کرد.

وی تأکید کرد: اگر به سمت افزایش مراکز طرف قرارداد حرکت کنیم، مردم وقتی به مراکز درمانی مراجعه کنند، به آن طرف قرارداد پول یا سندی ارائه نمی‌دهند و این روش به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی همچنین در مورد هوش مصنوعی گفت: این شیوه می‌تواند به نظارت بر کار بیمه‌ها تأکید کند چرا که ما باید نظارت همیشگی و دائمی داشته باشیم و احیانا اگر تخلفی هم صورت بگیرد می‌توان آن را پیش‌بینی کرد. در واقع در این روش ما بیمه آتیه را به اتاقی شیشه‌ای تبدیل خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.