تولید محتوا در فضای مجازی مورد اهتمام وزارت فرهنگ در دوره جدید است

تولید محتوا در فضای مجازی

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر نگاه فرصت محور وزارت فرهنگ در دوره جدید به فضای مجازی گفت: امروز حوزه فضای مجازی سرشار از نیروی انسانی متبحر و متخصص است که اگر بستر کنشگری آن ها فراهم شود، شاهد اتفاقات بزرگی در این عرصه خواهیم بود. از سوی دیگر فرهنگ غنی و دیرینه ایرانی اسلامی ظرفیت عظیمی برای تولید محتوا به شمار می‌رود.

#ـولید_محتوا#فضای_مجازی# وزیر_فرهنگ

 محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه شانزدهم بهمن ماه در آیین گشایش نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی که شامگاه یکشنبه شانزدهم بهمن ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: مساله مهم امروز در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه شگفت انگیز فضای مجازی است؛ به گونه ای که تمامی عرصه ها را تحت تاثیر خود قرار داده و عملا به فضای حقیقی تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ با تاکید بر نگاه فرصت محور  وزارت فرهنگ در دوره جدید به فضای مجازی گفت: معمولا در برابر فناوری های تازه، در ابتدا شاهد واکنش های منفی هستیم اما با گذر زمان این نگرش ها تعدیل می شود. در خصوص فضای مجازی اما به نظر می رسد با توجه ظرفیت های جامعه امروز ایران، از همین ابتدا می توان به دیده فرصت نگریست. 
اسماعیلی با اشاره به مولفه های حضور قدرتمند جامعه ایران در فضای مجازی گفت: امروز از نیروی انسانی متبحر و متخصص در حوزه فضای مجازی بهره مندیم که اگر بستر کنشگری آن ها فراهم شود، شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود. از سوی دیگر فرهنگ غنی و دیرینه ایرانی اسلامی ظرفیت عظیمی برای تولید محتوا به شمار می‌رود.
وی با بیان این که فضای مجازی فناوری نوظهور به حساب می آید، گفت: برخلاف برخی حوزه های علم و دانش که از قدمت فراوانی برخوردارند، فضای مجازی جدید است و در این حوزه در مرز دانش قرار داریم؛ بنابراین می توانیم بدون واهمه و انفعال، صحنه بازی را به نفع خود تغییر دهیم.
اسماعیلی با تاکید بر رویکرد توسعه ای وزارت فرهنگ به همه بخش های فضای مجازی گفت: تجربه نشان می دهد کشور ما در زمینه فناوری های نوین به استعداد و بلوغ رسیده و هر جا بستر فراهم شده، شرکت های دانش بنیان فعالانه وارد میدان شده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، «تنظیم گری»، «تولید محتوا»و «توسعه سواد رسانه ای» را از وظایف حاکمیت در عرصه فضای مجازی دانست و گفت: تنظیم گری به معنای تسهیل و نظارت در حوزه فضای مجازی هنوز تکمیل نشده است و حاکمیت باید با تعیین ضوابط شفاف، مانع سردرگمی کنشگران این عرصه شود.
وزیر فرهنگ با اشاره لزوم ورود جدی به حوزه تولید محتوای فضای مجازی گفت: تولید محتوا در کشور علیرغم ظرفیت های موجود، همچنان ضعیف است و به طور مثال در حوزه کودک و نوجوان باید با طراحی شخصیت های جذاب که در محصولات فرهنگی هنری نمود پیدا می کنند، تولید محتوا را تقویت کنیم.
وی بازی های رایانه را دیگر ظرفیت مهم تولید محتوای فضای مجازی دانست و گفت: علاقه مخاطبان کودک و نوجوان به بازی های خارجی باید به طور ویژه مورد بررسی و توجه قرار گیرد. از سوی دیگر بازی های هدفمند در حال فراگیر شدن است که می توان با ورود این بازی ها با حوزه های سلامت، اقتصاد، ورزش و … از ظرفیت های فراوان آن بهره‌مند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.