اعلام خودکفائی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سال ۱۴۰۲

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: با توجه به اعتبارات سال‌های گذشته یکی از اهداف ما در سال جاری اعلام خودکفایی ۱۰۰ هزار خانواده معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد است.

#خودکفائی#۱۰۰_هزار#مددجو#۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری افسران، مهدی سلامی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد، گفت: در سال ۱۴۰۱، هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات پرداخت به کمیته امداد تهران اختصاص یافت.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد و ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی را محقق کردیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به آموزش متقاضیان وام‌های خود اشتغالی، گفت: عمده تمرکز ما بر روی بحث آموزش است، اگر این آموزش‌های مهارتی به نحو احسن صورت بگیرد افراد متقاضی دریافت وام به دلیل نداشتن مهارت دچار مشکلات نمی‌شوند. ما در سال گذشته در این باره بیش از ۹ هزار نفر را آموزش دادیم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مورد توجه، تمرکز بر روی پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی است که تواسته‌ایم ۶۰ درص از تعهدات سال گذشته را عملی کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران یادآور شد: در سال۱۴۰۰ اعتبارات اشتغال تهران ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است اما در سال ۱۴۰۱ این اعتبار به ۱۴۶۰ میلیارد تومان رسید که به نسبت سال گذشته شاهد افزایش۶ برابری میزان اعتبار بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ یکی از اقداماتی که به دنبال آن هستیم استفاده از پتانسیل راهبران شغلی و کارآفرین‌ها است،بر این اساس از طریق مشاغل خانگی و معرفی به این راهبران به زنجیره تولید واشتغال کمک خواهیم کرد تا فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران درباره مشکلات متقاضیان وام خوداشتغالی در بانک‌ها، اظهار کرد: تضامینی که بانک‌ها برای مددجویان ما در نظر گرفته بودند کف تضامین بود، در حوزه تضامین خانواده‌های تحت حمایت‌های ما، به دلیل آن که ضامن نداشتند در سال ۱۴۰۲ با حمایت آقای فیروزابادی، صندوق تضامین شکل گرفت، شیوه‌نامه آن تا روز‌های آینده ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این تضامین برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد هستند و به نیازمندانی که به ما مراجعه می‌کنند تعلق نمی‌گیرد.

سلامی به تلاش کمیته امداد برای استفاده از فناوری‌های جدید در اشتغال اشاره کرد و گفت: استفاده از پهپاد‌های سمپاش برای اشتغال در تهران به دلیل کمبود زمین‌های کشاورزی از استقبال کمتری برخوردار بوده اما تهران دارای رتبه‌های بالا در آموزش پرواز پهپاد‌های سم پاس را کسب کرده است.

این مقام مسئول در کمیته امداد تهران خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش را مهم توصیف کرد و گفت: خانواده‌ای را خودکفا می‌دانیم که در معیشت، مسکن و… بتواند به خودکفایی نسبی برسد. با توجه به اعتبارات سال‌های گذشته یکی از اهداف ما در سال جاری اعلام خودکفایی صدهزار خانواده معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد است. این خانواده‌ها با اشتغال زایی توانسته‌اند به توانمندی برسند.

وی در ادامه تعداد خانواده‌های خودکفا و خارج شده از تحت پوشش خدمات کمیته امداد در تهران را ۵۰۰ خانوار عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.