انجام عملیات بازگشایی تونل‌‌های جاده چالوس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۱.۷ میلیون تن تراشه‌ سنگ و گل و لای وارد منطقه سیل‌زده چالوس شده است، گفت: در تلاشیم عملیات تخلیه تونل‌های آسیب‌دیده از سیل را طی روزهای آینده انجام دهیم.

#عملیات#تخلیه_سازی#تونلهای#چالوس

به گزارش افسران، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور، با اشاره به آخرین جزئیات تخلیه گل و لای از تونل‌های جاده چالوس گفت: این حجم از گل و لای و سنگ‌های بزرگ را بعد از سال ۱۳۵۰ که شاهد بارش برف سنگینی در استان‌های کشور بودیم را به یاد ندارم. 

وی افزود: در آن سال بسیاری از روستاهای کشور زیر برف مدفون شدند اما همین چند روز گذشته دیدیم که چگونه بارش سنگین باران حجم زیادی از سنگ‌های بزرگ و گل و لای را به تونل‌های جاده چالوس سرازیر کرد. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در بارش‌های اخیر در منطقه جاده چالوس پنج تونل این جاده به شدت در گل‌ و لای مدفون شده است که از آن جمله می‌توان به تونل شماره ۲ که به دو تونل ۲A و ۲B اشاره کرد. 

نامی همچنین با اشاره به تخلیه یکی از تونل‌های جاده چالوس گفت: تونل شماره ۲ در حال تخلیه شدن است و حجم بسیار زیادی از سنگ و گل و لای به این تونل وارد شده و این کار به شدت عملیات تخلیه را کند کرده است.

وی همچنین به میزان گل و لای وارد شده به تونل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حدود ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون تن تراشه‌های سنگ از اطراف جاده چالوس وارد رودخانه و تونل‌ها شده است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: ۲۲ دستگاه تجهیزات سنگین از استان البرز که عمدتاً از راهداری و شهرداری این استان بوده در منطقه مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنند تا عملیات تخلیه این میزان گل و لای و سنگ‌های عظیم الجثه را انجام دهند. 

نامی گفت: تونل شماره ۲ جاده چالوس مملو از سنگ‌ها و گل‌ و لای و آب است که بین آنها سنگ‌های عظیم الجثه‌ای است که کار عملیات تخلیه را با کندی روبه‌رو کرده است.

وی به یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی امدادگران و سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و بیان داشت: مشکل بعدی ما منطقه حوالی رستوران شاندیز است که بین ۶۵ تا ۷۰ متر و عمق ۳۰ متر آب به پایین سرازیر شده  است که اینجا نیز دارای شیب تندی است و باید با دقت تخلیه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به عملیات امداد و نجات در این منطقه گفت: پنج دستگاه سواری که در کنار رودخانه پارک شده بود در این حادثه غرق شده بودند که توسط امدادگران سه دستگاه بیرون کشیده شد و دو دستگاه دیگر همچنان در میان گل و لای قرار دارند.

نامی با اشاره به مفقودین احتمالی این حادثه نیز عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون مراجعه‌ای مبنی بر مفقود شدن نداشته‌ایم و امیدوارم برای شهروندانی که در مسیر تونل ۲A و ۲B در تردد بوده‌اند اتفاقی نیفتاده باشد. 

وی در پایان از شهروندان خواست تا به هشدارهای صادر شده هواشناسی و سازمان مدیریت بحران توجه کنند و از توقف در مسیرهای خطرناک خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.