استرس در افراد منشا آسیب های اجتماعی در جامعه است

بنا به گفته کارشناسان: استرس و اضطراب که در سن های مختلف در اشکال گوناگون در افراد ایجاد می شود، منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

#رابطه#استرس#با_آسیب_های#اجتماعی

‘وی افزود: ارائه مداوم مهارت های زندگی به سنین مختلف در اداره کل بهزیستی در دستور کار است و آموزش مهارت های زندگی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح روانی اجتماعی افراد جامعه مورد تاکید است .

وی تأکید کرد: گروه هدف این آموزش‌ها قشر خاصی را در بر نمی‌گیرد و تمام اقشار جامعه از پیش دبستانی تا بزرگسالان را پوشش می دهد.

این کارشناس پیشگیری آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: منبع بسیاری از آسیب های اجتماعی که گریبان جامعه را گرفته، استرس و اضطرابی است که در سنین مختلف به شکل های گوناگونی بروز می کند.

وی ادامه داد: این استرس ها در هر سنی به شکلی بروز می کنند، به عنوان مثال استرس در یک کودک از جدایی با والدین نشأت می گیرد و ممکن است در یک بزرگسال در زمان ازدواج و به دنیا آمدن فرزندش ایجاد شود.

وی تصریح کرد: استرس ها بر روی رفتار افراد به ویژه کودکان تأثیرات متفاوتی ایجاد می کند و آن ها را منزوی یا پرخاشگر کرده و به مرور زمان افکار آن ها را تشکیل می دهند.

این کارشناس توضیح داد : سازمان بهزیستی در کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی راه های مقابله با استرس را در سنین مختلف به افراد جامعه آموزش می دهد و آن ها را برای پیشگیری از عوارض آن آماده می کند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با استرس دو راهبرد کوتاه مدت و بلند مدت توسط مربیان بهزیستی ارائه می شود.

وی افزود: در راهبرد کوتاه مدت به افراد توصیه می شود در هنگام بروز استرس کارهایی چون ذکر صلوات و دعا ، خوردن آب، شمارش اعداد انجام دهند تا از میزان استرس خود بکاهند.

وی گفت: در راهبرد بلند مدت شیوه صحیح تغذیه، ورزش کردن و درمان های مختلف ارائه می شود تا به مرور زمان افراد کمتر دچار استرس شوند و این بحران ها را به سلامتی رد کنند.

این کارشناس اظهار داشت: سالهای گذشته هزاران نفر زیر نظر مربیان آموزش دیده اند و توسط سازمان های مردم نهاد وابسته به سازمان بهزیستی نیز، آموزش های مهارت زندگی ارائه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.