واکاوی مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

#پیگیری#مشکلات#نابینایان#

به گزارش افسران، بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان جسمی و حرکتی با حضور علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد.

دستور این جلسه ارائه گزارش اهم فعالیت‌ها و اقدامات به عمل آمده و در دست اقدام پیرامون دسترس‌پذیری وبگاه‌های بانکی جهت افراد دارای مشکلات بینایی، بررسی چالش‌ها و نیازهای شبکه ملی ناشنوایان و تبادل نظر اعضا در خصوص برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی مناسب سازی بود.

مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در نظر گرفتن بالابرهای حمل معلولان در کنار پله‌های ادارات و ساخت موزه ویژه نابینایان به صورت موردی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

برای ناشنوایان مشکل دیگری که از سوی نماینده ناشنوایان مطرح شد؛ راه اندازی اپلیکیشن و سامانه پیامک برای دسترسی به خدمات آتش نشانی و اورژانس بوده است.

در نظر گرفتن زیرنویس و مترجم برای ناشنوایان در صدا و سیما ضروری است. فیلم‌های سینما هم نیازمند زیرنویس برای ناشنوایان است.

نماینده ناشنوایان همچنین از معاون وزیر کشور خواست در سازمان‌ها و ادارات یک مترجم زبان اشاره استخدام شود تا در زمانی که یک ناشنوا به سازمانی مراجعه می‌کند؛ بتواند خواسته هود را بیان و از خدمات آن سازمان استفاده کند.

در شبکه‌های صدا و سیما استفاده از مترجم ویژه ناشنوایان یا زیرنویس ضروری است. فیلم‌ها در سالن سینما هم نیازمند زیرنویس است تا ناشنوایان بتوانند از حضور در سالن‌های سینما استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.