تصویب سیاست‌هایی برای حمایت از زن ، کودک و خانواده در فضای مجازی

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه برای ساماندهی اینترنت ملی و فضای مجازی حرکت های خوبی شکل گرفته است که نیاز به تکمیل دارد از تصویب سیاست هایی در رابطه با حمایت از زن، کودک و خانواده در فضای مجازی خبرداد.

#خزعلی#تصویب#سیاست_گذاری#ساماندهی#اینترنت_ملی#فضای#مجازی

به گزارش خبرگزاری افسران، کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و  اجتماعی زنان و خانواده در همایش «زن وخانواده با رویکرد جهاد تبیین» گفت: در سبک زندگی توحیدی و اسلامی طبق عهد الهی باید دشمن شناس باشیم و به سمت توحید ناب گام برداریم. در مقابل این سبک زندگی،  سبک زندگی مادی غربی وسکولار قرار دارد که به اصل زیست توحیدی اعتقادی ندارد و با نگاه اومانیستی و خودمحوری شکل گرفته و بر این محور آموزش می‌دهد که در راستای آنچه خواسته‌ی نفسانیتان است، گام بردارید و محور اصلی تقدم خودخواهی است، در حالی که دین و قرآن برای ابعاد مختلف زندگی ما آموزش هایی داده است.

 خزعلی افزود: فرزندآوری ؛ ازدواج و رابطه با همسر تا تعلیم و تربیت، علم و پژوهش و حضور اجتماعی و همه محورها دارای قانونمندی حول محور رضای دوست وعبودیت اوست. با عدم توجه به این مبانی و نگاه التقاطی در آموزش و پرورش در دولت قبل در کتاب «دین و زندگی» حتی در شناخت دین هم به دانش‌آموز می‌آموختند هرچه خودت می پسندی همان صحیح است، و ملاک خواست توست وبا این نوع تربیت امروز ما هنوز درگیر گره‌های ذهنی مسئله حجاب هستیم و هنوز قانونپذیری و اطاعت از دین و رعایت مصالح عامه و ترجیح آن بر نظرات فردی برای جوان مطرح نیست.

رئیس شورای فرهنگی و  اجتماعی زنان و خانواده گفت: دشمن در جبهه فرهنگی با سلاح فضای مجازی سعی دارد در دل نظام سرباز تربیت کند. اما با همت جوانان آزاده این تهدید به فرصتی بی‌نظیر تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان کرد: دشمنی که دیروز در میدان های نبرد نظامی نتوانست با ما مقابله کند در جبهه فرهنگی و با سلاح فضای مجازی سعی دارد در دل نظام سربازگیری و جذب نیرو کند، اما با همت جوانان آزاده و طراحی و برنامه‌ریزی علمی آن را خنثی می‌کنیم. وی افزود: برای ساماندهی اینترنت ملی و فضای مجازی حرکت های خوبی شکل گرفته است که نیاز به تکمیل دارد وما در حمایت از زن کودک و خانواده در فضای مجازی سیاستهایی را تصویب کرده‌ایم که إن شاالله طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در تعامل با شورای عالی فضای مجازی محقق خواهد شد و این تهدید به فرصتی بی نظیر تبدیل خواهد شد.ولی تاکنون آن طور که باید و شاید از فضای مجازی برای نشر فرهنگ و دین وآموزش احکام استفاده نکرده‌ایم.

 خزعلی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت نظام گفت: ما در حوزه فناوری علمی و نظامی موفق، اما در تعلیم و تربیت و حوزه تحولات فرهنگی ضعیف هستیم. رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در این همایش به دلایل موفقیت و پیشرفت نظام اسلامی در حوزه‌های نظامی، موشکی و هسته‌ای پرداخت و عنوان کرد: کشور در حوزه نظامی و موشکی و حتی انرژی هسته ای جزو کشورهای پیشرفته و موفق است و توانسته با این پیشرفت ترس در دل دشمنان ایجاد کند وجرأت حمله وتعدی را از آنها سلب کند.چرا؟ چون این حوزه زیر نظر مستقیم رهبری است ولی مسائل دیگر از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ، آموزش و تعلیم وتربیت حاصل اقدامات دولتهای منتخب مردم است که در دل این دولتها علاوه بر شبکه نفوذ از طریق آژانسهای بین‌المللی و در مدیریت میانی نیز نیروهای نفوذی داریم که دل در گرو کدخدا دارند

رئیس شورای فرهنگی و  اجتماعی زنان و خانواده در ادامه گفت: امنیت و آرامش امروز مرهون تدابیر حکیمانه و صبورانه رهبری و مسئولین هستیم که با تدبیر جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کردند ملت خواستار زیست عفیفانه و زندگی مسالمت آمیز همراه با آرامش و ایمان و عشق به وطن و انقلاب است.

  خزعلی در راستای حوادث پاییز سال ۱۴۰۱ گفت: اگر آنچه که درحوادث و خشونت های طراحی شده درکشور از پاییز سال گذشته رخ داد، با تدابیرحکیمانه وصبورانه رهبری مدیریت نمی شد هرگز شاهد این آرامش نبودیم اگر تدابیر رهبری ودستگاههای مسئول نظام نبود کشور ما مانند سوریه گرفتار باتلاق جنگ وخونریزی و برادر کشی بسیار وسیع‌تری می‌شد این حوادث، با مماشات و صبری طاقت سوز مهار شد ولی با مدیریت در جنگ ترکیبی ادامه دارد و فعلاً، حمله وجنگ وسیعی در فرهنگ وسبک زندگی با محوریت مبارزه با حجاب روبرو هستیم که باید با همان تدابیر و برنامه ریزی کامل و جامع وهم جانبه آنرا مهار کرد که به فرموده رهبری در این مرحله هم پیروزیم و ان‌شاالله با برنامه ریزی و تدابیر و هماهنگی و همراهی مردم این پیروزی محقق خواهد شد. ایشان صریحاً می‌فرمایند دشمن برنامه‌ریزی شده ورود کرده شما هم باید برنامه‌ریزی کنید و تأکید می‌فرمایند: سرویسهای جاسوسی دشمن پشت قضیه هستند. اگر زنان بدانند چه برنامه‌هایی طراحی شده هرگز همراهی نمیکنند.

وی افزود: همانگونه که ریاست محترم قوه قضاییه نیز در تدوین قوانین و لوایح به بازدارنده بودن مجازات تأکید و با ارائه طیفی از قوانین قاطع برای براندازان تا مجرمین و متخلفین اشاره نمودند، همانطورکه در قوانین حقوقی کلیه کشورها با افراد فریب خورده و ناآگاه مانند براندازان و مجرمین برخورد نمی‌شود.

  خزعلی در راستای علل بدحجابی گفت: از علل بدحجابی، هویت باختگی به دلیل تأثیر برنامه‌های توسعه اول تا ششم طبق الگوی توسعه غربی است متأسفانه ما هنوز برای تحقق الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی اقدام مطلوبی نداشته‌ایم و یکی دیگر از علل بدحجابی، شدت گرفتن تهاجم وسیع غرب به حجاب است که اسرائیل صریحاً اعلام میکند علیرغم تلاشهای ما باز هم حضور زنان باحجاب در هر کوی و برزن نشانگر آن است که انقلاب زنده و پابرجاست و از آن زمان بر شدت و تنوع و کیفیت برنامهریزی ترکیبی در مقابل حجاب افزود تا بتواند دوگانه «باحجاب» و «بیحجاب» و «مردم» و «دولت» یا «مردم» و «حاکمیت» را ایجاد کند و از گل‌آلود کردن آب حیات ملت که زیست عفیفانه و زندگی مسالمت‌آمیز همراه با آرامش و ایمان و عشق به وطن و انقلاب و … است، ماهی مراد خود را صید کند.

وی افزود: در حالی که دختران جوان و انقلابی ما با بازتعریف حجاب به عنوان سنگر مقاومت و مبارزه با جهانخواران و مقابله با تحجر غرب و شرق توانستند حمایت از دین و دولت و کشور خود اقدام کنند و در راستای رهنمودهای رهبری نشان دادند که الگوی سوم زنان ما، زن هویت‌یافته و مستقلی است که انسانیتش بر جنسیت او برتری دارد. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که میتوان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، در عین حال در متن و مرکز بود. میتوان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی نیز سنگرسازی جدید کرد و فتوحات را به ارمغان آورد.

  خزعلی عنوان کرد: زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و میدان ها را با شجاعت انقلابی و فداکاری خود فتح کردند و بار دیگر مانند آغاز انقلاب که در دل حضیض ذلتِ بی‌هویتیِ سمتشاهی توانستند هویت انقلابی را شکوفا کنند و نشان دهند که چون واقعه مسجد گوهرشاد بار دیگر چادر لباس مبارزه و مقاومت است. در سبک زندگی و در شرایط تبیین نگاه ما باید به کلام رهبری باشد که از ایمان و دعا وتضرع دختر دارای ضعف در حجاب تعریف می کنند وبدحجابی را عیبی قابل رفع با تبیین وتدبیر می‌دانند باید الگوی ما سردار سلیمانی باشد سرداری که در دفاع از زنان می‌فرماید آن دختر بدحجاب هم دختر من است وبعد می فرماید چطور برای حفظ حیا وحریم عفت دختر خود حریص هستیم ولی برای دختر مردم نه؟!  ایشان با این نگاه حتی زنان ایزدی را با اعتقاداتی متفاوت از دست داعش نجات داد وباعث تحول در نگاه آنها به ایران و اسلام شد.

وی افزود : برخی مومنین دلسوز و انقلابی به اسم دین، همه مسئولین، علما و حتی مراجع بزرگوار را زیر سووال می‌برند که چرا سکوت کرده اند؟ در حالی که مسئولین و بزرگان با روش مماشات و با مدیریت و تدبیر برخورد میکنند. اما در شرایط مقابله با قانون شکنان می‌بایست طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری که معتقدند کشف حجاب امروز حرام شرعی و حرام سیاسی است و تأکید میکنند که مسئولین موظفند جلوی حرام اجتماعی را بگیرند و با اتکا به قاعده حقوقی ایستادن در مقابل جرم مشهود با برنامه‌ریزی ترکیبی یعنی آمیزه‌ای از فرهنگسازی و قانونگرایی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، امنیتی و قضایی هماهنگ اقدام نمایند که این درواقع یعنی مصوبه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام سند عفاف و حجاب را دقیق اجرا نمایند.  

وی با اشاره به تدوین و تصویب اسنادی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای همه مسائل مهم کشور به ویژه جمعیت؛ عفاف و حجاب، فرهنگ، خانواده، تحصیلات عالی و تحقیقات، ورزش، اوقات فرافت و اشتغال و مسائل دیگر گفت؛ این اسناد همه مسائل ونیازهای زنان را مورد بررسی وتوجه قرار داده است، که اگر به درستی اجرا شود بسیاری ازمسائل کنونی ما رفع می شود اما نیاز به مطالبه ،اجرا ونظارت مردمی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.