برنامه ریزی برای جلوگیری از پیری جمعیت ضروری است/ اجرای طرح نذر تخصص در کشور

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: اگر نتوانیم برنامه مطلوبی را برای بحران سالمندی داشته باشیم به سرعت در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

#الزام#برنامه_ریزی#پیشگیری#پیری#جمعیت

به گزارش خبرگزاری افسران، دوازدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور با حضور اعضای هیأت امنا، شورای مرکزی، هیأت مدیره و مدیران شعب استانی در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات مجمع خیرین کشور گفت: امروز مجمع عضو شورای اجتماعی کشور است به طوری که رئیس‌جمهور خواستار اجرایی شدن برنامه‌های مجمع خیرین کشور شده و می‌خواهد مسائل و مشکلات خیرین حل شود.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور ادامه داد: امروز مجمع خیرین کشور برخی از کارها را اجرا می‌کند کما اینکه در سیل و زلزله و کرونا ما توانستیم قدم‌های خوبی را برداریم و حتی این مجمع از سوی وزارت بهداشت نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

وی تأکید کرد: اگر ما امروز به نقطه‌ای رسیدیم اینکه باید برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم و بر همین اساس طرحی را به نام نذر تخصص مطرح کردیم که بر این اساس قرار است اقدامات بسیار مطلوبی صورت بگیرد.در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه آموزش و پرورش، سازمان نظام پزشکی و یک مرکز خصوصی داشته‌ایم و قرار است ۳۰۰ هزار پزشک در قالب این طرح ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: طرح نذر تخصص مقدمه‌ای برای طرح بانک زمان است. کشور ما امروز یکی از جوان‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید اما خواهیم دید که در سال‌های آینده این کشور به پیرترین منطقه دنیا تبدیل خواهد شد. در حال حاضر ما ۸.۵ درصد ازجمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند. این آمار در حالی است که در آینده نزدیک میزان سالمندان ما به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید که در همین رابطه  باید ۲۰ میلیون نیروی انسانی و خدمات‌رسان برای کمک به سالمندان داشته باشیم.

وی ادامه داد: جوانان ما امروز به دلایل مختلف ازدواج نمی‌کنند و اگر هم ازدواج کنند تنها صاحب یک فرزند می‌شوند و برخی هم مبتلا به ناباروری هستند که این برای جمعیت می‌تواند خطرناک باشد.

وی با اشاره به طرح بانک زمان نیز گفت: در این طرح قرار است هر فردی از جامعه که متخصص و کارآمد است بتواند به مردم خدمت ارائه دهد و به همین میزان در آینده همین خدمت را نیز بگیرد.

رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین کشور با تأکید بر تدوین برنامه برای دوران سالمندی در ایران خاطرنشان کرد:‌اگر امروز ما می‌بینیم که پیری جمعیت در کشورهای اروپایی رخ داده اما مشکلی برای‌شان به وجود نیامده است این حاصل همان برنامه‌ای است که در ۱۰۰ سال گذشته تدوین کرده‌اند و ما نیز در همین راستا باید اقدامات مهمی را برای برنامه‌ریزی در آن دوران داشته باشیم و اگر نتوانیم برنامه مطلوبی را برای بحران سالمندی داشته باشیم به سرعت در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.