اجرای قانون جوانی جمعیت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان/بیمه ۵۴۰ هزار روستایی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون توانسته‌ایم ۵۴۲ هزار و ۱۳۱ بیمه شده جدید را به عضویت صندوق درآوریم.

#اجرای#قانون#جوانی#جمعیت#صندوق#بیمه_روستائی

به گزارش خبرگزاری افسران، بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در نشست با خبرنگارانی در مجموعه تلاش تهران برگزار شد، گفت: این صندوق در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و خوشبختانه آهنگ جذب بیمه‌شدگان جدید در صندوق برخلاف سالهای گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده است.

وی افزود: هدف ما این است که چتر بیمه‌ای را بر سر همه آحاد جامعه بگسترانیم که در این رابطه باید تأکید کنم جامعه هدف ما ۳۰ میلیون نفر از عشایر، روستاها و کشاورزان است که حدود ۹ میلیون نفر آنها مخاطب مستقیم به عضویت صندوق درآمده‌اند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها نقش مهمی را در شناساندن صندوق بیمه اجتماعی به جامعه هدفمان داشته‌اند و ما توانسته‌ایم با کاهش فقر مطلق مقابله کنیم و در جهت ارتقای اقتصاد روستایی، حفظ عزت و کرامت، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی کمک کنیم.

وی ادامه داد: قطعا یا به طور قطع اگر پوشش بیمه‌ای گسترده شود می‌تواند در تحقق عدالت اجتماعی اثرگذار باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آمار کارگزاری‌های کشور، گفت: هم‌اکنون ۱۸۰۰ کارگزاری فعال در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور داریم و از زمان استقرار دولت تاکنون توانسته‌ایم ۵۴۲ هزار و ۱۳۱ بیمه شده جدید را به عضویت صندوق درآوریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه به اجرای قانون جوانی جمعیت در صندوق اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم ماده ۲۱ این قانون را که تحت پوشش قرار دادن مادران خانه‌دار دارای سه فرزند روستایی بوده است را اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: ۱۷۵ هزار مستمری‌بگیر داریم که به طور متوسط حقوق‌شان در سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است و در حداقلی‌بگیران این میزان ۱۹۰ درصد رقم خورده است.

برقراری خاطرنشان کرد: ما هر چه در حوزه بیمه‌های اجتماعی تلاش کنیم می‌توانیم اثربخشی بیشتری در جامعه شاهد باشیم و یکی از مؤلفه‌های پیشرفت کشور، بیمه است و این فرهنگ بیمه‌پردازی باید در کشور گسترش بیابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.