برگزاری جشنواره ملی مهدویت و ارسال ۸۴۳۳ اثر به دبیرخانه

قم- دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت گفت: امسال شاهد ارسال ۸ هزار و ۴۳۳ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی مهدویت با محوریت مفهوم انتظار بوده‌ایم.

#جشنواره#ملی#مهدویت#انتظار

سیدعلی حسینی دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم به ارائه گزارشی در خصوص چهارمین جشنواره ملی مهدویت پرداخت.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه در سال نخست جشنواره تعداد بخش‌ها بسیار و حوزه پژوهشی نیز وجود داشت، عنوان کرد: با توجه به اینکه مباحث پژوهشی در دوره دکترین مهدویت نیز انجام می‌شود، در دوره‌های بعدی از حوزه پژوهشی خارج شدیم.

وی ادامه داد: اگرچه جشنواره مهدویت عمومیت دارد ولی تمرکز بیش‌تر در حوزه دانشجویی قرار دارد.

حسینی افزود: همچنین طرح جشنواره نیز در شورای هماهنگی فعالیت‌های مهدوی تصویب شده و با مراکز مختلف مهدوی همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره در بخش اصلی کتابخوانی هنری شامل عکس، شعر و قطعه ادبی، رسانه و ایده پردازی دنبال شده است، خاطرنشان کرد: امسال شاهد ارسال ۸ هزار و ۴۳۳ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی مهدویت بوده‌ایم.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه آثار رسیده از ۵ کشور مختلف بوده است، تصریح کرد: چهارمین جشنواره ملی مهدویت با محوریت مفهوم انتظار و تجمعات مهدوی دنبال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این دوره از جشنواره مهدویت برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم چراکه حوزه مهدویت یک حوزه بسیار گسترده است.

حسینی از برگزاری نخستین فتوماراتن مهدوی یاد کرد و گفت: این اردوی عکاسی همزمان با میلاد صاحب الزمان (عج) در استان قم برگزار شد که شاهد استقبال خوب عکاسان استان‌های مختلف بودیم.

وی با اشاره به اینکه تمام دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برگزار شده است، تصریح کرد: در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی مهدویت نیز شاهد رونمایی از دو کتاب شعر و عکس و آثار منتخب حوزه عکس خواهیم بود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مهدویت افزود: اختتامیه جشنواره ملی مهدویت در تاریخ ۸ خردادماه در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: خلأ در حوزه هنر مهدویت زیاد است، درنتیجه به دنبال تبدیل محتواها به آثار هنری هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.