شگرد جدید سارقان مسلح / پخش «هلیم نذری»/ دستگیری سارقان خشن

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و انهدام باند سارقانی خبر داد که با شگرد پخش هلیم نذری از خانه شهروندان سرقت مسلحانه می‌کردند.

ُ#سرقت#مسلحانه#شگرد#پخش#نذری

به گزارش خبرگزاری افسران، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سرقت مسلحانه در تهران خبر داد و گفت: متهمان با شگرد پخش هلیم نذری اقدام به اعمال مجرمانه می‌کردند. 

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی یک فقره وقوع سرقت مسلحانه در خانه‌ای در محله انقلاب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: بنا بر حساسیت موضوع، کارآگاهان راهی صحنه جرم شده و با آغاز تحقیقات میدانی پی بردند ابتدا یک زن جوان با در دست داشتن کاسه هلیم زنگ خانه مالباخته را زده و به بهانه آوردن نذری به همراه ۳ مرد مسلح برای سرقت مسلحانه وارد منزل موردنظر شدند. 

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی در ادامه گفت: متهمان پس از اینکه وارد خانه شدند بلافاصله دست و پای مالباختگان را بسته و اقدام به سرقت اموال باارزش خانه کردند‌. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان موفق به سرقت ۳۰۰ گرم طلا، گوشی، لپ‌تاپ و ۱۲۰۰ دلار به ارزش تقریبی ۸ میلیارد ریال از خانه موردنظر شدند، ادامه داد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان این باند ۴ نفره شناسایی کرده و متوجه شدند سردسته این باند سابقه کیفری دارد و تازه از زندان آزاد شده است. 

این مقام  انتظامی با اشاره به اینکه متهمان افراد داخل خانه را با قمه هدف ضرب و جرح  قرار داده بودند، تصریح کرد: کارآگاهان به دنبال دریافت این سرنخ مهم در پرونده، با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی کرده و در ادامه نیز متوجه شدند آنها قصد دارند برای چندمین بار این اقدام مجرمانه را انجام دهند. 

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند و در بررسی‌های ابتدایی موفق به کشف اموال مسروقه شدند. 

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی ۳ فقره سرقت مسلحانه از خانه‌های شهروندان با شگرد پخش هلیم نذری در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.