اجرای پرونده سلامت الکترونیک برای کارگران/ افزایش خانه‌های بهداشت کارگری در کشور

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تعداد بالای کارگران در جامعه، تلاش کردیم به پرونده سلامت الکترونیک کارگران توجه کنیم و برهمین اساس سامانه‌ای برای این موضوع به زودی ایجاد و رونمایی می‌شود.

#پرونده#الکترونیک#کارگران

به گزارش خبرگزاری افسران، هادی بهداد مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع اعتیاد در میان کارگران،اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۰ وعده دادیم که سند پیشگیری از اعتیاد جامعه کار و تولید را تهیه خواهیم کرد، این سند در سال گذشته تهیه و در کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شد،یکی از ویژگی هایی این سند پرداختن به موضوع اعتیاد جامعه کارگری در ۳ سطح است.

وی افزود: ۱۸ هزار وزارتخانه و سازمان در این سند برای پیشیگری از اعتیاد جامعه کار و تولید دارای وظیفه شدند، انشالله پس از تصویب آن، منتظریم در اولین جلسه شورای عالی مبارزه با مواد مخدر مصوب شود.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران دارای پرونده سلامت الکترونیک می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به تعداد بالای کارگران در جامعه، تلاش کردیم به پرونده سلامت الکترونیک کارگران توجه کنیم و برهمین اساس سامانه‌ای برای این موضوع ایجاد و به زودی رونمایی می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳۹ خانه بهداشت در بنگاه های ۵۰ تا ۵۰۰ نفره ایجاد کردیم، این رقم در سال ۱۴۰۱ براساس گزارش ها، به ۸۴۲ خانه بهداشت افزایش یافته است.

بهداد عنوان کرد: یکی از سیاست های توسعه کمی ما توجه به بنگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفره است، بسیاری از کارگاه های ما در مقیاس های کوچک حضور دارند و ما به ایستگاه بهگر به عنوان شبکه ای مهم توجه کردیم به طوری که  در سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ ایستگاه بهگر تأسیس کردیم و در سال گذشته این میزان را به ۱۷۲۳ ایستگاه رساندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.