اهدای تسهیلات ۴ درصدی برای مسکن کادر درمان | طرح حمایتی خرید زمین  برای کارکنان

نشست خبری طرح واگذاری تسهیلات ۴ درصدی به کادر درمان صبح روز گذشته برگزار شد. در این نشست مهدی خادمی، مدیرعامل توسعه ارزش مدبران از اختصاص وام ۴درصدی ویژه خرید زمین به کارکنان بخش‌های خصوصی و دولتی خبر داد.

#نشست#خبری#طرح#تسهیلات#مسکن#کادر_درمان

به گزارش افسران، مهدی خادمی، مدیرعامل توسعه ارزش مدبران با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور در حال اجراست گفت: از آنجایی که مساله مسکن، مساله روز کشور است، نهادهای مربوطه درصدد رفع این مشکل هستند.  

وی با بیان اینکه تسهیلات چهار درصدی تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری تا مبلغ چهارده میلیارد ریال جهت خرید زمین های شهرک پزشکان تهران پرداخت می‌شود، گفت: شرکت توسعه ارزش مدبران با سهام‌داری بخش خصوصی کشور در سطح ملی ورود کرده و با پرداخت تسهیلات۴٪ خرید زمین و مسکن و همزمان تعریف پروژه های شهرکی در حومه کلانشهرها ؛ مسئله مسکن کارمندان بخش خصوصی و دولتی را حل خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه ارزش مدبران ارائه تسهیلات در فاز نخست را در جهت تقدیر از کارکنان کادر درمان و سلامت کشور در اولویت قرار داده است، گفت: طی یازده فاز، در مدت زمان سه سال  با توانمندی  و تامین مالی بخش خصوصی کشور  و  صدور ضمانت‌نامه از بانک ملی ایران این پروژه در حال اجرا می‌باشد. 

خادمی با اشاره به شروع فاز دوم واگذاری تسهیلات در زمین‌های حومه پنج کیلومتری جنوب و غرب شهر تهران، در مجاورت منطقه ۲۱،  افزود: هم‌اکنون ثبت‌نام فاز دوم این طرح به تعداد ۳۵۰۰ فقره تسهیلات تامین شدهه و درحال واگذاری است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارزش مدبران در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب یزد مبنی بر این‌که نوع همکاری این شرکت در این مروژه با دولت به چه ترتیبی است و چه تسهیلات از سوی دولت برای این مروژه اختصاص یافته، گفت:  این پروژه از سوی شرکت توسعه ارزش مدبران به صورت مستقل انجام می‌گیرد و نقش دولت و دیگر نهادها در واقع نقش قانونی و به صورت تکلیف است. وی در این باره افزود: این شرکت تسهیلاتی از دولت در خصوص این پروژه دریافت نکرده است. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تاثیرگذاری این اقدام در حل مشکلات مسکن در کلان شهرها عنوان کرد: شرکت توسعه ارزش مدبران در یک برنامه ریزی بلندمدت ۱۰ساله با واگذارییک میلیون تسهیلات چهار درصدی در نظر دارد تا این خدمت را به سایر شرکت‌های خصوصی و یادولتی ارائه نموده و بخش اعظمی از نیاز مسکن کشور را مرتفع کند.

وی افزود: در حال حاضر  کادر درمان  و سلامت کشور با مراجعه حضوری به شرکت توسعه ارزش مدبران نسبت به ثبت نام در حال دریافت این خدمات هستند. همچنین مجموعه‌های بزرگ کشوری می‌توانند با اعلام درخواست به صورت کتبی خواهان دریافت خدمات برای کارکنان خود و خانه‌دار شدن آن‌ها شوند. شرکت نیز بعد از بررسی و تامین منابع مالی برابر درخواست صورت گرفته ارایه این خدمات را سایر مجموعه های کشوری اطلاع رسانی خواهد کرد.

او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چگونگی اختصاص تسهیلات به متقاضیان، بیان کرد:  در آغاز هر فاز تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در یک بازه زمانی خاص به متقاضیان اختصاص خواهد یافت. به طور مثال  تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری تسهیلات با سود  ۴ درصد به افراد اعطا خواهد شد و پس از آن تا پایان خرداد ماه  به ۲۲ درصد افزایش خواهد یافت. 

وی درباره اینکه این پروژه تا چه اندازه به حل مشکلات مسکن در کلان‌شهرها کمک خواهد کرد، گفت: این مروژه در سطح ملی در حال انجام است و در اهداف بلند مدت این پروژه در یک بازه ۱۰ ساله  فاز به فاز اقشار دیگر نیز برای دریافت خدمات افزوده خواهند شد.  ۱۱ فاز از این پروژه برای کادر درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان اولین گروه دریافت‌کننده خدمات در نظر گرفته شده که در حال حاضر فاز دوم در حال اجراست. تعداد واحدهای پروژه در فاز اول ۵۰۰۰ واحد و در فاز دوم ۳۵۰۰ واحد بوده است. این در حالی است که برنامه ریزی کلان ۱میلیون واحد برای بخش‌های خصوصی و دولتی طی۱۰ سال در نظر گرفته شده است. وی زمان لازم برای اجرایی شدن ۱۱ فاز مربوط به کادر درمان را ۳ سال برآورد کرد.  

خادمی در پایان این نشست گفت: امیدواریم در کنار اقدامات دولت بتوانیم مشکل مسکن را در کلانشهرها حل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.